No puc més i necessito ajuda
Hola,
Primer de tot us vull donar l'anorebona per tot la feina que feu els de adolescents.cat.
Ja fa un parell d'anys que vaig començar a patir depressió, però ara estic molt més greu que abans. Se que per la meva edat hauria de ser una nena feliç, però no és així. Els meus pares no saben que estic així i no se com dil-si. Estic com morta per dins i per fora. No em sento en lloc i a vegades, o casi sempre, tinc ganes de morir-me. Cada dia arribo a casa em tanco a la meva habitació i començo a plorar per tot, bàsicament. Al meu institut tinc besants problemes, perquè em diuen puta, guarra i moltes altres coses que em senten malament. No em considero ni puta ni guarra només m'ho diuen, o aixó es el que crec jo pel meu cos. Necessito ajuda encara que siguin uns breus consells per poder-ho portar-ho millor. Tinc por de poder arribar a treure'm la vida.
Moltes gràcies
Estrella Dorca

Hola bonica!
Em fa molt mal llegir la teva consulta perquè sé que estàs patint molt. Intentaré donar-te algunes eines per sentir-te millor:
1. Parla amb la teva família. Fes-ho directament, a través d'un whatsapp o d'una carta "oblidada al menjador", fes-ho com puguis, però necessites que ells sàpiguen per on estàs passant.
2. Centra't únicament en aquelles persones que t'aporten alguna cosa en positiu. Ignora tots els altres. Estic convençuda que tens una, dues o tres persones amb qui t'hi sents a gust, oi? Doncs centra't únicament en aquestes persones.
3. Posa't les ulleres del benestar durant una hora al dia. Són unes ulleres que et deixen veure i sentir moments agradables (una dutxa d'aigua calenta, l'olor de la teva colònia, el color de la tardor, una paraula amable, un somriure d'una persona desconeguda...)
4. Posa't petits objectius per cada setmana i cumpleix-los.
5. Surt a passejar o a fer esport a l'aire lliure. Respira aire
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25