No sabem que fer
Holα,
T’escric aixo perque estic en una situacio que ni jo ni una amiga sabem gestionar, i hem pensat que ens podries ajudar o aconsellar.
Fa molt temps,una amiga nostre, ens va començar a dir que no es sentia be amb el seu cos, que es veia gorda. Al principi no va fer res el respecte, es a dir, nomes ens deia que no es sentia be. Pero aquesta situacio va anar a més, va començar a no menjar i a obsesionar-se fins el limit de vomitar. Ella ens diu que no vomita sempre, que nomes ho ha fet alguns cops. Pero el problema, esque esta tant obssesionada que tot el dia mastega xicles o fuma tabac per no tenir gana.
Ens va dir, que no menjava aliments com el pa i que nomes s’alimentava a base de “menjar verd”. Nosaltres portem molt temps intentant animar-la i ajudar-la en tot el que podem. Pero hem arribat a un límit que no sabem com controlar aquesta situacio i com actuar al respecte. Perque sincerament, estem molt preocupades... I no trobem cap sortida.
Sabem que el que es fa normalment es comunicar-ho als pares.
Ella ens ha advertit que si ho fem no ens ho perdonaria mai, aixi que necessitem una manera alternativa d'ajudar-la. Creiem que en el fons sap que te un problema, pero no te ganes de "solucionar-lo". No pensa en curar-se, tan sols en aprimar-se.
Moltissimes gracies i esperem que ens pugis donar algun consell o alguna cosa que podem fer per ajudar-la.
Estrella Dorca

Hola Helena,
Moltes gràcies per la confiança!
Sé que és complicat, però ara mateix no està parlant ella, segurament està parlant l'obsessió. Necessita ajuda i vosaltres no podeu ajudar-la més, ara és moment de parlar amb els seus pares. Parleu amb ells i (si ho necessiteu) demaneu-los que no us delatin, veureu que ho respectaran.
Entenc que és difícil la vostra situació i que us sentiu impotents. El vostre paper és continuar al seu costat, buscar coses i activitats que us diverteixin i donar-li molt suport. Els seus pares i els professionals són els encarregats d'assumir aquesta situació.
Necessita la vostra ajuda, necessita que ho expliqueu als seus pares, està demanant a crits una sortida! Veureu com amb el temps us ho agrairà.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25