Somnis
Hola!!
Resulta que jo mai m'enrecordo dels meus somnis, només dels malsons. Però l'altre dia la meva germana em va dir que vaig començar a cridar i fer sorolls raros a meitat de la nit. No m'enrecordo de res, i estic vastant ratllada. Vol dir algo? Que puc fer per recordar? Es normal?
Moltes gracias per llegir-me
Un petó
Estrella Dorca

Hola Maria,
El més habitual és no recordar els somnis.
T'explico com funciona el son:
Durant la nit fem entre 4 i 5 cicles de son. Cada cicle té una durada d'entre 90 i 120 minuts i es divideix en diferents fases segons el grau de vigília (estar desperts).
La fase en la qual somniem és la fase REM, que és molt propera a l'estat de vigília. Durant aquesta fase és quan el nostre cervell descansa i aprofia per fer connexions aleatòries entre tot el que ha vist i el que ha pensat durant el dia. Per això a vegades somniem coses ben estranyes i sense sentit. Així doncs, durant tota una nit podem tenir entre 4 i 5 somnis segons el número de cicles que hem pogut fer.
Generalment només recordem l'últim somni que hem tingut. Per què? Perquè possiblement ens hem despertat en el moment en què passavem per la fase REM. Hi ha persones que diuen que recorden molt els seus somnis i l'explicació és que segurament tenen un son molt lleuger i es desperten mentre somnien.
Això també pot passar a mitja nit, que et desvetllis i recordis el que acabes de somniar en aquell mateix moment.
Anem a respondre la teva pregunta: per què recordes més els malsons?
Perquè quan tenim un malson, el nostre cos s'activa de manera més enèrgica (respirem més ràpid, apareix l'ansietat, el cor batega més...) i tots aquests signes fisiològics fan que ens despertem més ràpidament, de manera que recordem el que acaba de passar: el malson. En canvi, durant un somni normal, el nostre cos no s'activa tant i és possible que després de la fase REM tornem a la fase 2 sense arribar a la vigília (Sense despertar-nos) per començar un nou cicle.
Espero haver-te ajudat!
Pots trobar més informació sobre el son http://serveis.blanquerna.edu/sop/cat/
Son.asp?item=109#u3" target="_blank">aquí
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25