ES MOLT URGEEEEEEEEENT
Tinc 16 anys i jugo a bàsquet al rd ultimament noto k ja no puc donar tant com donava l'any passat k ultimament comparat amb el joc dequip soc molt dolenta quan abans me deien k era de les millors ara no me diuen el contrari pero jo me sento aixi a mes ultimament me poso molt nerviosa i magafen molts atacs dansietat. Laltre dia vaig parlar amb el meu entrenador per deixar de jugar com a base (per qui no ho sap es una posició en la qual la persona que ocupa aquesta posició baixa la bola xe camp a camp) pq no me veia amb cor de continuarho fent ja que trobo que una base ha de tenir una ment molt feeda alhora de jugar i jo ara mateix no la tinc. I lentrenador me va dir k no me deixava k jo ja no jugues de base pq segons ell li agrada molt Com jugo de base i com defenso pero alhora deçs entre nos hi ha dos jugadores k tb juguen de basquet k sempre es defenen entre elles i jo sempre me quedo la que sobra i per tant a l'hora de defensar si no ho entreno jo vaig perdent i això me fa posar nerviosa i qie me vinguin atacs dansietatt. Se que me contestareu k parli amb els meus pares amb un psicòleg amb l entrenador pero ja ho he intentat he parlat amb entrenador necessito altres opcions sisplau ajudeume.
Estrella Dorca

Hola anònima,
Els esports tenen una part de talent, una part d'entrenament i pràctica i una part de mentalitat. Si tu surts a la pista pensant en les possibles errades o en totes les pilotes que pots perdre.... serà difícil que juguis amb el cap clar.
El bàsquet és un esport d'equip i crec que el teu equip necessita que la base estigui compromesa amb tot l'equip. És a dir, potser portes un mal inici de temporada, però has de mantenir el compromís amb el teu equip de continuar fent els possibles per tenir un bon joc.
Intenta centrar-te en les altres jugadores i no en tu. És a dir, busca com es mouen, fes bones passades i fes bones assitències. Quan estiguis defensant, busca el teu màxim rendiment i agafa la responsabilitat quan la pilota sigui al camp d'atac. T'agrada el bàsquet, t'agrada l'equip, així que comença a disfrutar! Si la cagues i perds una pilota, recupera-la a la següent jugada! No et quedis encallada en aquest error, perquè et farà sortir del partit. I per últim: marca't un objectiu individual en cada partit: fer 5 assistències de bàsquet, robar 4 pilotes i fer 4 punts, per exemple. I juga!! Deixa que el teu cos es mogui per instint i el teu cap començarà a veure-ho més clar, ja veuràs!  ;)
I si en els entrenaments sempre es defensen entre elles, busca una altra jugada que sigui un repte per tu defensar-la!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25