Els estudis
Hola,
Sóc una noia de 19 anys i us volia comentar un petit - o gran, depèn de com t'ho miris - problema que tinc. Des de sempre he estat una persona molt responsable i sempre he cregut que els estudis són molt i molt importants, per això durant gairebé tot l'ESO i tot el Batxillerat em vaig dedicar al màxim als estudis, fins al cert punt que només d'arribar a casa dinava molt ràpid i em passava la tarda tancada a l'habitació fent deures, resums i/o estudiant. Els caps de setmana de batxillerat podem dir que ni sortia de casa; m'aixecava aviat, feia feina, menjava i em tornava a tancar a l'habitació, donant el 100% de mi - l'esforç va valer la pena- . Mai he sigut de tenir molts amics i els pocs que tinc tampoc és que durant aquesta època tinguessin molt interès en voler sortir i en distreure'ns entre tots.
Ara bé, ja fa com dos anys que vaig a la universitat i segueixo amb la necessitat de voler-me passar gairebé totes les tardes tancada a l'habitació fent feina i durant els caps de setmana també, tot i que no tant exagerat com abans ja que trobo que a la universitat potser no hi ha tanta feina material com a l'institut. La qüestió és que quan no estic fent feina, és a dir quan una tarda d'entre setmana vaig a donar una volta amb les amigues o quan surto algun cap de setmana, em sento molt malament amb mi mateixa perquè no estic fent feina, encara que gairebé no en tingui.
Sí que és veritat que cada vegada intento veure que els estudis són una cosa més de la meva vida, és a dir que haig de gaudir amb la família, amics, m'agradaria trobar parella, etc. Però sempre tinc com una mena de sentiment de culpa per no estar fent feina d'universitat durant el meu temps lliure.
No sé si m'he explicat gaire bé, però espero que em podeu donar algun consell
Moltes gràcies!
Estrella Dorca

Hola!
Pel que expliques dones molta importància als estudis i a la teva formació i això és fantàstic! Però també és cert que necessites altres potes que sostinguin la teva identitat. Si tota la nostra Autoestima, si tot el nostre valor com a persona es basa únicament en un camp: "els estudis", el dia que aquest camp falli o ens decepcioni, podem sortir-ne molt perjudicats.
Per tant, t'animo a que busquis noves potes que aguantin i et defineixin:
• aficions
• amistat
• esport
• família
• art
• ...
Dóna't uns dies entre setmana (un parell de dies) i un dels dos dies del cap de setmana (dissabte o diumenge) per alimentar aquestes noves potes, que possiblement ara estan debilitades. No ho vegis com una pèrdua de temps sinó com una inversió cap a altres aspectes de la teva vida. Veuràs com mica en mica no et sentiràs tan culpable i valoraràs també l'energia que et donen aquests noves potes reforçades!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25