No sé amb qui visc
Tinc un greu problema... Odio el meu pare i ja no sé que puc fer. Podeu pensar que és algo típic dels adolescents i tal barrallar-se amb ells però això és diferent.
Resulta que cada dia m'adono més que el meu pare és una mala persona i l'odio. Okay, és el meu pare i no puc fer res, però em venen ganes de marxar de casa i tot. Amb la meva mare estic perfectament però intento evitar al papa.
Es passa el dia insultant els altres, no té respecte als demés, es riu dels defectes de la gent, no respecta els animals, i lo pitjor: és homòfob. La gràcia està en que jo sóc bisexual i no sé ni com dir-ho a casa. Hi han cops que em fa vergonya el meu pare quan les meves amigues venen a casa.
No sé que puc fer, visc amb els meus pares i germà però encara sóc molt jove per marxar de casa, i això que tinc ganes. Ja no sé ni qui és el meu pare perquè ha fet coses impensables de tal punt, a que m'arribi a fer por i tot. No em maltracta ni res, ni a mi ni ningú de la meva família, però no es pot parlar amb ell.
Algun consell??
Estrella Dorca

Hola curtiis,
Encara que ningú t'ho hagi dit, no tens l'obligació d'estimar al teu pare. Els nostres pares es guanyen el nostre amor a partir de la complicitat, de les estones conjuntes, dels jocs, les bromes i del respecte cap als fills. Estimem la nostra família perquè són les persones que ens ajuden quan tenim problemes, que ens escolten quan passem un mal dia i, sobretot, que ens accepten i ens estimen tal com som.
Com t'he dit, no tens l'obligació d'estimar al teu pare, però sí que crec que seria interessant que busquessin la manera de conviure-hi. Tu mateixa dius que no tens l'edat per marxar de casa i crec, sincerament, que tampoc en tens ganes (per la relació amb la teva mare i el teu germà). Així que... sigues honesta amb el teu pare i explica-li que hi ha situacions que no t'agraden i que et fan sentir incòmode. No li segueixis el rotllo quan faci una broma que et molesti i segueix amb el que estaves fent. Intenta no enfadar-t'hi i fes-te a la idea que són les seves opinions.
Parla amb la teva mare i el teu germà per sentir-te més acompanyada i, quan et vingui de gust, parles amb ells sobre la teva orientació sexual. Veuràs com et respondran més bé del què et sembla ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25