Em sento un "bitxo raro"
Hola...
Fa poc que he començat el batxillerat. El primer dia vaig coneixer a una noia i ens vam fer mig amigues. Quan la vaig presentar al meu grupet, es va fer molt amb elles i em va deixar a mi de banda. Jo seguia anant amb elles perquè pensava que eren amigues meves, però fa un parell de dies em vaig enterar de que quedaven, tenien un grup de whatsapp i em criticaven quan jo no hi era. No els hi vaig dir res, però el dia seguent no vaig anar amb elles a l'hora del pati. Vaig pensar que potser al saber que jo sabia tot el que em deien quan jo no hi era, em vindrien a buscar per demanar-me perdó i a demanar-me que anes amb elles. En contes d'això, van amagar-se de mi.
Ara mateix em sento molt sola ja que em costa moltíssim fer amics.
Que puc fer per fer-ne de nous i creieu que els he de dir algo a elles??
Estrella Dorca

Hola cookie,
Aquestes noies t'estan faltant al respecte, no supliquis la seva amistat. Les relacions d'amistat es construeixen a partir de l'acceptació de l'altre (de les coses bones i de les no tant bones). Si elles no et fan sentir còmode i no et sents a gust.... i a més saps que et critiquen... serà millor que posis distància! Per evitar fer-te mal!
Com pots fer noves amistats?
• Redescobreix la gent de la classe (recorda que tots anem canviant amb el temps i potser aquella persona que et queia fatal quan eres petita, ara és estupenda!)
• Fes alguna activitat fora de l'insti (apunta't a algun club esportiu, a anglès, a ballar....)
• Queda amb persones de diferents edats (una mica més grans o una mica més petites), veuràs que se t'ampliarà el món!
No val la pena obligar a algú a ser amic nostre, perquè mai sentirem que és vertader. Deixa que les persones et coneguin, deixa que descobreixin qui ets i deixa que, qui vulgui, es quedi amb tu perquè l'interesses! D'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25