M’agradaria poder-la ajudar, però no sé com fer-ho
Bones!
La meva mare fa uns dies que no està gens bé i el meu pare m’ha dit que està en una depressió. Entenc que no estiga bé, ja que fa uns anys que vam perdre al meu germà i ells al fill gran. Ara començava a estar una mica feliç, però vull que ella estigui mitjanament bé, tots el trobem a faltar però sembla que cada vegada ella s’esfonsa més. Què hauria de fer per animar-la?
Gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
La pèrdua d'un fill o d'un germà és un fet molt traumàtic que costa de pair. És natural que la teva mare encara estigui en el procés de dol (i potser també tu i el teu pare) i seria bo que no l'intenti parar.
Jo no sé en quin punt es troba la teva mare, però el millor per ajudar-la és demanar-li què necessita. Apropa't a ella, fes-li saber que l'estimes i que t'agrada la seva manera de ser, que comprens el seu dolor i que vols compartir-lo amb ella. Demana-li passar estones vosaltres dues i planegeu coses a fer. A vegades seran coses tristes i a vegades activitats menys doloroses. Et faig alguna proposta, però el millor és que surti de vosaltres:
• Mirar àlbums familiars
• Parlar del teu germà (incloure'l en les converses, no amagar-ho)
• Anar a passejar
• Fer un puzzle conjunt
• Anar al cine
• Fer-li un massatge o una sessió de cura personal (un massatge amb crema hidratant)
• Tenir fotos del teu germà a la vista
• Escriure una carta de comiat
Acompanyar-la en aquest procés no és fàcil, però crec que us pot ajudar a totes dues.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25