Pares
Hola.
Sóc una noia de 14 anys i trec bones notes i crec que el comportament és bo.
Els meus pares no em deixen sortir a enlloc i si és el cas, només em deixen fins a les 12...
Moltes vegades s'enfaden per no res i fins i tot alguna vegada m'han arribat a picar...
Què podria fer perquè em deixessin sortir fins mes tard o no s'enfadessin tant amb mi?
Si arribés a un cas moolt extrem, podria arribar a denunciar als meus pares?
Moltes gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Ostres, el que expliques és força greu. Ho has comentat a l'escola? Seria important que expliquis aquests episodis a algun adult de confiança perquè et pugui assessorar sobre el tema i protegir-te en cas que sigui necessari.
Els pares posen les normes que creuen que més ajudaran als seus fills i a vegades potser s'equivoquen. Parla amb ells de manera tranquil·la, demana'ls quines són les seves pors i què esperen de tu... intenta negociar amb ells: posar una data per sortir, marcar una edat, posar una hora màxima... i ves veient com reaccionen. Es tracta de negociar, per tant, tu també hauràs de cedir en alguns aspectes (les responsabilitats que et demanen, esperar una mica més de temps, tornar a l'hora acordada...).
Veuràs que mica en mica et deixaran sortir més ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25