Vaig bé?
Hola, tinc una pregunta per a vosaltres. Primer de tot us vull posar en context: Sóc una noia d'1,65 m d'altura que pesa 74 kg, no faig exercici regularment, sóc sedentària (sé que tinc sobrepès).
Ara que ja esteu en context us comento: Jo no feia mai exercici, però ara estic conscienciada i estic començant a fer-ne. Per poder-ho fer m'he instal·lat al mòbil una app (8fit) per a fer esport que està molt bé, personalment tinc sessions que solen durar 9 minuts (124 calories aprox.). Jo, per no cansar-me i aconseguir tenir una rutina d'exercici, estic fent 1 a sessió mínima per setmana, tot i que sempre és més (hi ha 6 sessions i quan els acabes tots 6 en posa de més). Aquesta vegada (ja he fet les 6 sessions inicials) m'he proposat de fer-ne dos per setmana.
Sé que no és molt bo no fer exercici tan separat i que hauria de fer-ne més sovint, però espero que m'ajudi a durar.
Resumint: faig esport 1 vegada per setmana, vaig bé si començo així i cada 2 setmanes pujo un escaló més?
Gràcies de tot cor, espero haver-me expressat correctament.
Alba Garcia

Hola bonica!
Gràcies per escriure al consultori!
Primer volia felicitar-te per la decisió que has pres! L'esport és una part important per un estil de vida saludable. És positiu no només per la nostra figura, sinó també per la nostre pell, el nostre cor, i sobretot pel nostre cervell! Fer esport ens fa sentir millor.
No he utilitzat mai aquesta APP però si et serveix per poder agafar la rutina, i motivar-te genial! La motivació és el més important per poder instaurar l'hàbit de fer esport. Per això et recomano que busquis coses que tinguis ganes de fer, si ho vius com una obligació sempre et costarà més i fer esport també és per passar-s'ho bé!
Crec que el que dius està molt i molt bé: et vas posar l'objectiu de fer una sessió a la setmana, i al veure que podies fer més, et poses l'objectiu de fer-ne dos. Poc a poc aniràs incorporant més coses. He buscat com funciona aquesta aplicació i he vist que es força intensiu... es fan pocs minuts però molt a tope. També et recomanaria que poguessis fer també algun tipus d'activitat no tant intensiva, com per exemple sortir a caminar: et poses musiqueta i apa!
En resum: Felicitats per incorporar l'esport a la teva vida, busca coses que et motivin i et facin sentir bé!
Espero haver-te ajudat!
Un petonet :)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org