Problemes a classe
Hola Elena,
em dic Jana i tinc un problema amb dos nois.
La primera cosa k el que em passa es k crec k m'agraden dos nois,
se k segurament no es amor pro crec k magraden dos nois alhora perque em portu tope d be amb els dos, tinc coses amb comu amb els dos i sempre estic pensan am els en elss i mai mels trec del cap.
La segona cosa k em passa es k jo vaig al cole on treballa el meu pare k es a Castelldefels i ho vic a Olesa d Monserrat, i els d la mva clase com k no vic alla no keden am mi i, sobretot els nois, em marginen i jo sc simpatica am ells i ells em fan tots tipus d coses: m peguen m'insulten em roben ls coses. Jo ja li dic als profes pro ells mu segueixen fentampoc mai em diuen els cotilleos iningu mels vol dir pk com no keden am mi mai se ls coses k pasen i aixo fa k em marginin mes. em podries dir alguna cosa k podria fer pk no m marginesin i una altra per lu dls nois??
InterPersonal

Hola Janetta22! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga i companya de l'Elena a Interpersonal. Primer, pel tema dels dois et diría que et donis una mica de temps per anar observant què passa, com et vas sentint, com et sents quan parles amb cadascú d'ells, com van evolucionant les teves emocions, etc. És natural que et puguis sentir atreta per més d'una persona, llavors passar de l'atracció a alguna cosa més és qüestió de temps i de proximitat de la relació, etc.
Pel tema de sentir-te marginada, si creus que ho dificulta molt el fet de viure lluny, ptos parlar amb els pares per intentar negociar algun dia de que et portin a castelldefels, etc. Explica'ls-hi com et sents en aquesta situació , de lo important que és per tu poder quedar amb els amics fora de classe, i mireu de trobar solucions. Si t'expliques calmadament i expressant el com estàs en aquest moment i com t'afecta la situació els teus apres t'escoltaran.
Alhora intenta doncs mirar la gent amb qui realment tens bon rotllo a la classe, amb qui puguis confiar i cultiva molt aquestes amistats. Si alguna persona es segueix passant de límits, està bé que demanis suport als professors, altres amics, etc. És intolerable els faltes de respecte! Tens tot el dret a que se t'escolti i se't recolzi! o sigui, que sinó tu mateixo també et pots posar molt ferma contra això i reaccionmar sèriament sense prestar cap atenció a aquestes persones que es comporten així.
No estàs sola amb tot això. Es tracta d'anar trobant l'estratègia, per tant suport d'altres amics i professors i veuràs com trobes alternatives per solucionar-ho.
Endavant! Eli AUlet www.interpersonal.cat