Consells per evitar menjar tant
Hola! Aquesta setmana heu respòs a una noia que no podia parar de menjar i m'agradaria saber alguns consells per evitar menjar tant, sobretot per les tardes. Em foto uns "atracons" de bolleria, xocolata... molt forts.
Jo sóc grassoneta, la meva altura és 1,67 i peso 80kg.
GRÀCIES!😊
Alba Garcia

Hola bonica!
Primer de tot, gràcies per llegir-nos i explicar-nos la teva situació!
Dius que sobretot a les tardes fas afartaments de menjar, i que t'agradaria poder-los evitar. No hi ha trucs màgics ni consells super efectius perquè no és una cosa fàcil. A vegades hi ha persones que mengen "compulsivament" quan senten ansietat, angoixa, o volen evitar sentir alguna emoció que fa mal, o perquè no saben gestionar el que els hi passa. Sovint aquesta conducta és la punta del iceberg, i a sota hi ha una sèrie de preocupacions, malestar, insatisfacció... Creus que t'hi pots identificar?
Per evitar els "atracons" és important que els cinc àpats al dia es facin complerts i equilibrats (esmorzar, tente, dinar, berenar i sopar) per garantir que el nostre cos té el combustible que necessita. Llavors si en algun moment, fora d'aquests àpats, tens la necessitat de menjar, tot i que no tinguis gana, et recomanem que puguis buscar alguna alternativa per gestionar aquesta ansietat, preocupació, emoció,... Per exemple, sortir a fer un vol, parlar amb un amic o una amiga, escoltar música i ballar, qualsevol cosa que et faci sentir bé i et distregui. Amb això podràs "sobrepassar" la situació, però fent això no aconseguiràs tallar amb el problema d'arrel.
Ens comentes que estàs "grassoneta". És bonica la diversitat corporal, cadascú té un cos diferent com també cadascú té una manera de ser diferent, diferents maneres de pensar i diferents hobbies... i és positiu per la nostre autoestima estimar-nos tal i com som. Poder mirar-nos i acceptar-nos incondicionalment és una gran clau per tenir una vida feliç i plena.
Per això és important que puguis explicar això que et passa a les persones del teu voltant i vagis al metge per saber si estàs seguint una alimentació equilibrada i adequada per tu, i si el teu pes i la teva alçada està dins de lo saludable. També estaria bé poder treballar això que diem "la part de sota del iceberg" o "l'arrel del problema". Si vols al setembre et pots posar en contacte amb nosaltres al 93 454 91 09 (pots demanar per mi o per les altres noies que contesten el consultori la Carlota i la Laura) i podrem parlar més tranquil·lament de la teva situació.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org