Tinc estres, i
Abans de començar, moltssimes gracies per fer el que feu i per ajudar a totes les persones que ho necessiten, ara m'agradaria que si teniu temps, pogueu contestarme...
Avui mateix he vist una carta que parlava sobre que menjava molt per no estressarse...A mi em passa el mateix, pero mossegantme cabell per cabell del cap, m'el mossego fins que no m'arriba a la boca, i em preucupa que no em creixi mes, pero aixo no es el que mes em preucupa, el que mes em preucupa es el perque de que m'els mossego. Tinc entes que es per el estres, pero quin estres? No aconsegueixo trobar-lo. A vegades he buscat per internet i he trobat la trilianconia (o algo aixi, ara no ho recordo es un nom dificil) que es que t'arrenques el cabell i jo nomes mel mossego. Mai m'he atrevit a parlar d'aixo amb ningu, pero he arribat a tallarme el cabell per frenar-ho pero es impossible, es un vici...Sisplau m'agradaria que poguessiu aconsellarme.
Si arribeu a contestar aquesta consulta, podreu avisarme?
Molissimes
Estrella Dorca

Hola Sara,
Sembla que aquest és un mal hàbil igual que mossegar-se les ungles o arrencar-se les pells. Les persones ho fan quan estan nervioses, ansioses o avorrides i arriba un punt que no se n'adonen i ja porten una estona amb aquesta conducta. Com es pot frenar?
• Busca alguna manera de tapar-te els cabells (fer-te cues o trenes, posant-te gorros, tallant-te els cabells) - així no ho tindràs tan accessible i t'adonaràs del moment en què ho vagis a fer.
• Quan t'adonis que ho estàs fent, para i fes tres respiracions profundes - Deixa que el món pari i dedica aquests moments a tranquil·litzar-te
• Un cop més tranquil·la, tanca els ulls i mentre estàs respirant profundament, escolta el teu cos i el teu cap: què estaves pensant? què et preocupa? què t'angoixa? Potser és una tonteria, però fes-li cas.
• Intenta buscar una solució o una manera de reduir aquesta angoixa. Fes alguna activitat per solucionar-ho.
Cada vegada que et trobis mossegant-te els cabells, fes aquests passos. Al principi serà molt articifial, però veuràs que mica en mica et serà més fàcil i més ràpid arribar a veure què és el que et preocupa ;)
Una abraçada i bon inici de curs!
Laia Sala
@teràpia25