Vomits
Bones! Fa ja un temps en que quan menjo em sento bruta, no se si m'explico gaire bé... però hi ha hagut dies que casi em provoco el vomit pero no ho aconsegueixo ... és per que menjo massa? Es que ja porto tomps pensant que estic gorda... Faig 1'70 i algo i peso 67..que en penseu?
Sara Bujalance

Hola guapa!
Ens expliques que quan menges no et sents bé, que has intentat provocar-te el vòmit i que no et sents a gust amb el teu cos.
Primer de tot, amb el teu pes i la teva alçada hem calculat l'índex de massa corporal, i estàs en un pes saludable! Per tant no t'hauries de preocupar perquè estàs dins la franja "normal". No sabem que vol dir per tu menjar massa... El que recomanem és fer 5 àpats equilibrats al dia (esmorzar, tente, dinar, berenar i sopar). Si tens dubtes sobre si estàs menjant adequadament pots anar al metge i comentar-li: què, com i quan menges, i també et podrà dir més exactament si estàs bé amb aquesta alçada i aquest pes, perquè depen una mica també del desenvolupament, la condició física i l'estil de vida de cadascú.
Quan dius que et veus gorda, i també ho relaciones amb el menjar, em fa pensar que no estàs satisfeta amb tu mateixa, que no t'agrades, que vols canviar el teu cos,... tot això està relacionat amb l'autoestima. Pensa que el teu pes està bé, i si comences a voler-lo canviar pot ser que posis en perill la teva salut física, mental i emocional.
L'Oscar Wilde té una frase que m'agrada molt, diu que "estimar-se a un mateix és el començament d'una llarga vida romàntica". A vegades es fan esforços per canviar, quan realment és més important acceptar-se i estimar-se per viure la vida més feliç!
Espero haver-te ajudat!
Un petonet
Sara Bujalance
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org