Tinc por!
Hola, estic molt preocupada per la meva salut física y molt més per la emocional. El cas es que fa gairebé un mes, un mati que la meva mare i jo vem sortir de casa uns lladres van intentar entrar a casa meva però per sort no van poder entrar però van fer malbé la porta. Això va passar pel matí i durant tot aquell dia vaig estar molt preocupada per si tornaria a intentar entrar a casa. El cas es que el nostre pis es un pis molt descobert i familiar i mai havia pasat res semblant i just ens tenia que passar a nosaltres, en fi el fet es que en tota aquella bot no vaig poder dormir Peque tenia por de que tornes i així vaig estar 1 setmana fins que s'hem va passar una mica. Però, fa un parell de dies que no paro de pensar en aquest fet i que està al meu cap dia i nit i per les bits tinc por a dormir i de veritat que ho passo molt malament, els meus pares diuen que no tornarà però jo tinc com un pressentiment extrany que no m'agrada i em impedeix dormir. Pot ser estigui boja però tota aquesta situació en te boja, necessito el Consell d'algú, algú que en pugui ajudar i dir alguna cosa que em calmi i deixi de pensar en aquestes coses.
Estrella Dorca

Hola!
La por és una emoció bàsica que ens serveix per protegir-nos i avisar-nos del perill. Vosaltres heu viscut una situació d'alerta (un intent de robatori) i és natural que tinguis totes les "alarmes corporals" activades, és a dir, que tinguis pensaments recurrents, que et costi dormir, que et notis més nerviosa, que vegis "més perills"....
Tot això són senyals que el teu cos funciona correctament i està en estat d'alerta.
També et diré que aquest "estat d'alerta" no pot durar sempre i que, mica en mica, et tornaràs a sentir més segura i més confiada. Ningú pot assegurar que no torni a passar, però sí que podeu prendre mesures per posar-ho més díficil, oi? (reforçar la porta, posar un pany més valent, tancar amb clau cada vegada...). Parla amb els teus pares sobre aquestes noves mesures i intenta confiar en elles. Veuràs com mica en mica el teu cos es va relaxant i tornes a sentir-te millor. A la nit, si ho necessites, intenta buscar una sèrie o un llibre que et faci volar la imaginació i així et serà més fàcil agafar el son.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25