Estic apunt de exclatar
Hola!
M'agradaria fer una consulta perquè se'm comença a acumular tot dins i no se que fer...
Porto 3 anys que no m'ha agradat mai el meu cos i tot i que en el seu moment vaig tenir algun trastorn alimentari ho he estat portant bé però fa uns 2 mesos que m'he com obsessionat i tot i que em deien que estava bé jo em veia gorda i vaig reduir lo que menjava fins el punt de menjar res i menos cada dia... Vaig perdre bastant pes en poc temps i mestava sempre pesan i mirant, la questió es que tot i haverme aprimat bastant i estigui tothom preocupat tot i que no saben res jo em segueixo sense veure bé i sento que no puc parar això, i mesta consumint... Com segueixi aixi acabaran descobrin que tinc un problema tot i que ja sospiten...
PD: Sem marquen tots els ossos a la esquena i a devant, la cadera bastant i les cuixes no em toquen ni ajuntant els gonolls, pero no se, encara aixi no em veig be i se que alomillor tinc un problema i no el se veure...
Magradaria saber la vostra opinió i dirme si puc estar passan per Anorèxia...
Moltes gràcies! :(
Sara Bujalance

Hola guapa!
Ens expliques que fa un temps que vas arrossegant problemes amb l'alimentació i amb la teva autoestima: dius que no t'agrada el teu cos, que per molt que et diguin que estàs prima tu no et veus bé, i que has deixat de menjar per no engreixar-te.
Dius que potser tens un problema, i no el saps veure, però per tot el que dius sembla que estàs bastant preocupada. Des d'aquí nosaltres no podem dir-te si tens o no anorèxia, el que si que veiem, i tal i com ho has dit tu també, és que et passa alguna cosa.
Entenc que et faci por que les persones del teu voltant "descobreixin" què està passant, però també dius que estàs apunt d'explotar, que tot això t'està consumint, que no ho pots parar... estàs patint molt i això no ho has de passar tu sola!
Et recomanem que puguis explicar-ho als teus pares, perquè pugueu demanar ajuda, anar al metge per poder veure què és això que està passant. Dius que fa un temps que no estàs bé... i si fins ara no has pogut trobar-te millor, si segueixes amb el mateix mètode (intentar-ho sola) segurament no ho aconseguiràs.
Els trastorns de la conducta alimentària són malalties mentals greus, que causen molt de patiment, i que afecten a nivell físic, emocional i social. Es poden curar sempre que es demani ajuda a un especialista. A vegades quan s'està molt obsessionada, sembla com si els ulls poguessin enganyar-nos: em diuen que estic molt prima, però jo em veig gorda. Això és el que diem "distorsió de la imatge corporal" i és quan els nostres ulls veuen el nostre cos i "ens enganyen" manipulats per com ens sentim i com pensem.
Has sigut molt valenta per explicar-nos tot això! Et donem molts ànims perquè puguis compartir-ho amb les persones importants del teu voltant i poder buscar una solució!
A partir del setembre, si vols pots contactar amb nosaltres per parlar més tranquil·lament. Pots trucar al 934 549 109 i demanar per mi, per la Laura o la Carlota que són les altres noies que porten el consultori l'horari és de dilluns a dijous de 9 a 14h i de 15 a 20h i els divendres de 9 a 14h.
Una abraçada!
Sara Bujalance
Psicòloga
www.acab.org