NO sé que hem passa
hola, fa cos d'un any hem vaig posar a dieta amb una amiga, les dues vam aconseguir aprimar però jo hem vaig quedar enrrere.... ella s'aprimava amb molta facilitat i jo vaig començar a notar que anava més lenta. Com que em pensava que no avançava vaig prendre mesures per aprimar ràpidament, tot i que mai hauria pensat que seria capaç de fer-ho. Aquest darrers dos mesos ha tornat a començar tot, no vull menjar per no engreixar (intento portar una dieta baixa en hidrats), i si m'excedeixo després vaig al lavabo i ho vomito. Faig 1.62 i el darrer pic que hem vaig pesar feia uns 55kg. Intento fer exercici però amb la calor m'és imposssible. La meva mare sap que hem vaig posar a dieta però no m'ajuda amb el tema menjar, sempre fa coses que engreixen molt...
ESTIC MALALTA?!
Sara Bujalance

Hola!
Primer de tot gràcies per explicar-nos la teva situació. Entenc que et preocupa, i espero poder-te ajudar!
Ens dius que l'any passat vas fer dieta per aprimar-te i per aconseguir-ho vas prendre "mesures" que mai hauries pensat que faries. També ens expliques que no vols engreixar-te i que per això menges poc i evites menjar certs tipus d'aliments, i que si veus que has menjat més del que volies, després ho vomites.
El que veig és que et preocupa molt estar prima. Fent el càlcul del IMC (índex de massa corporal) amb el teu pes i la teva alçada, podem dir-te que estàs en un pes normal i sa. Dir-te que per estar sanes és important que mengem tot tipus d'aliments, si estàs reduint la quantitat de hidrats pots estar posant en perill la teva salut. Tot i això, la salut no és només una qüestió física, si et sents malament amb tu mateixa, no t'agrada el teu cos, t'obsessiones una mica amb el menjar i en voler aprimar,... tot això tampoc és bo per la teva salut mental i emocional.
Al final de la teva consulta ens dius: Estic malalta? Nosaltres des d'aquí no et podem respondre a aquesta pregunta. Si et preocupa que et pugui està passant alguna cosa, et recomano que expliquis com et sents als teus pares, i puguis anar al metge. Si vols també pots contactar amb nosaltres i així puguem parlar més tranquil·lament de la teva situació. En podràs trobar a partir del setembre de dilluns a dijous de 9 a 14h i de 15 a 20h i els divendres de 9 a 14h. Pots demanar per mi, o per les altres noies que contesten el consultori: la Laura i la Carlota.
Una abraçada!
Sara Bujalance
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org