Urgent, siusplau:)
Hola adolescents:) Siusplau, és urgent!
- Mira, jo desde sempre he sigut molt però que molt vergonyosa. En veritat soc molt divertida i xerro molt (amb la familia), però quan estic amb els amics, és com si em tallessin la llengua i em quedo callada i a un canto. Ho faig inconscientment, perqué en veritat vull xerrar i passarmo bé!
- Abans tenia una colla que m'ho passava genial amb ells/es però clar, io no xerrava i sempre em marginava jo mateixa. Al final, ia no m'invitaven als llocs, fins que van decidir que ia no aniriem més amb mi. Van dir que era super de bona tia, però que ho feien perqué no xerrava.
- El cas és que ara m'está començant el mateix amb la meva nova colla. Són genials i super bojes, m'encanten! Pero no xerro, i elles es pensen que passo d'elles. Els hi he explicat moltíssims cops per el whatsapp, però elles diuen que aixó daigual, que els hi he de dir a la cara. Avui a l'hora de pati hem "xerrat" sobre el tema i m'han dit que els hi caic super bé, però que és com si fossim persones molt diferents: elles divertides, i io aburrida. M'he posat a plorar. No vull que passi el mateix que em va passar amb l'altre. Perqué aquest dissabte van fer una festa, i no em van invitar...
- No sé que fer per no ser així, estic desesperada! He pensat milions de cops anar a un psicoleg, però no tenim prous diners per poder-ho pagar.
- Jo en veritat les entenc (a les amigues), perqué elles es pensen que no m'agrada anar amb elles i que passo d'elles...
- Siusplau siusplau! Us demano de tot cor que em respongueu com més ràpid millor, ho estic passant molt malament!
Petons:)
InterPersonal

Hola Caarlotaa. Sóc l'Assumpta.
Això que expliques és més habitual del què et penses. El què passa és que normalment ens fixem amb la gent "més popular", que sobresurt de la resta, que no té problemes per relacionar-se a la primera, etc. Però aquesta timidesa que expliques és molt freqüent, de veritat, i més a la teva edat. De fet, segurament que forma part del teu caràcter, de la teva manera de ser...però segur que mica en mica la pots anar "moldejant"perquè no t'afecti tant. En primer lloc et diria que no t'avergonyessis de ser com ets, tothom és com és i té diferents qualitats. En segon lloc, intenta no comparar-te amb ningú, i menys d'aquesta forma tant dràstica que fas: "elles divertides" i "jo aburrida"...Més aviat intenta centrar-te en aquelles coses positives que tens tu i poser elles no. En tercer lloc, no podem agradar ni caure bé a tothom. Si que tenen una part de raó en l'assumpte...que et deixis anar i els parlis a la cara de les coses que penses, sents, o el què sigui. Però, mentre segueixis pensant que lo teu no és bo o no serà interessant pels altres...no ho faràs, m'entens?. Per tant, comença a acceptar-te, a valorar-te i a creure més en tu mateixa. En relació al tema del psicòleg, comentar-te que també hi pots anar per la Seguretat Social, o sigui sense pagar. Només has (heu) d'anar amb el teu pare o la teva mare al metge de capçalera del CAP (pediatre en el teu cas, crec), explicar-li el què et passa i demanar-li que et faci la derivació. Potser tardaran una mica a donar-te hora però de ben segur que et poden ajudar, i sense pagar!!!.
Molts ànims i endavant. Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat