Adicta a les xixes i al picar abans d'un apat
Ultimament si passo per davant duna botiga de xuxes es com si el meu cervell ja digues "entrahi" i jo dic "no!" Pero hi acabo entrant igualment. Tambe em passa que abans d'algun apat tinc la mania de picar o de menjar alguna cosa. No sé què fer per concienciarme a no fer aixo.
Necessitaria una mica dajuda, merci
Mari Angels

Hola!
Primer de tot, hauriem d'esbrinar si aquest desig de menjar llaminadures i picar abans dels àpats és derivat de que estas neguitosa per algun motiu i una mica ansiosa o de si no menges adequadament la resta d'àpats i per això tens necessitat de picar entre hores.
Et recomano que pensis en com menges cada dia. Mira si fas 5 àpats (esmorzar a l'aixecar-te, esmorzar a mig mati, dinar, berenar i sopar), i quins aliments i quantitas en cada àpat. Moltes vegades mengem poca cosa als àpats i poca estona després tornem a tenir gana i el nostre cervell en fa la senyal de picar entre hores.
L'esmorzar ha d'estar format per un làctic, una peça de fruita i cereals (millor en forma de torrada amb una mica de pernil salat, dolç o formatge per exemple). A mig mati és saludable menjar una altra peça de fruita o làctic, o un petitet entrepà. El dinar, com segurament sabràs, ha de constar de una ració de verdures (amanida, verdura cuita) o cereals (arròs, pasta...) i una ració de proteïna (carn, peix, llegums...). El berenar, una peça de fruita o iogurt amb una ració de fruits secs per exemple, i el sopar semblant al dinar però en menys quantitat. Si fas una alimentació equilibrada, variada, moderada i ben repartida al llarg del dia, molt probablement no tindràs aquesta necessitat de picar abans dels àpats ni de menjar tanta llaminadura. De fet, tampoc t'has de prohibir el consum d'aquest tipus d'aliments (dolços, galetes..) però sí que et recomano que ho limitis bastant, ja que el nostre organisme no necessita tant de sucre ni greix saturat i tendeix a guardar-ho en forma de reserva.
Et recomano que, si continues amb aquesta necessitat, o esbrines que és per un motiu ansiós, vagis al teu metge de capçalera que et donarà una sèrie de pautes per escrit i potser és més fàcil per a tu portar una dieta equilibrada.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.