alimentacioooooó
hola! be jo abans tenia una dieta molt estricte que era menjar molt sa i passar-me un dia (menjar pizza, xuxes, etc..) i aquell dia menjava tot el que podia perque era com el meu dia extra. I bueno finalment sempre em cansava i menjava super malament fins que actualment menjo amb moderació i per exemple 4 dies a la setmana o aixi em permeto menjar o pizza o galetes,.. està bé menjar 4 dies a la setmana 1 àpat no sa? Gràcies!!!!!!!
Mari Angels

Hola!
Ens expliques que fa un temps portaves una dieta sana però molt estricta i que et permeties un dia a la setmana menjar tot el que et venia de gust, sobretot coses no massa saludables. Dius que actualment menjes amb moderació (no sabem exactament què és per a tu menjar moderadament) i 4 dies a la setmana aproximadament menges pizzes, galetes i aliments d'aquest estil. La teva pregunta és si fer aquest tipus d'alimentació és sa.
Bé, en primer lloc, dir-te que no hem de confondre menjar sa amb ser molt estrictes amb la dieta. Evidentment és més saludable menjar sa, és a dir, menjar suficient fruita i verdura de forma diaria (segur que has sentit allò de 5 racions entre fruita i verdura al dia), cereals (pa, pasta, farinacis), menjar proteïna animal i vegetal (peix i carn, millor de pollastre, conill i gall d'indi, tot i que també hem de menjar carn de porc, vedella i xai  en menys quantitat i llegums en el cas de la proteïna vegetal) i greixos. Els greixos que menjem a diari han de provindre del peix blau (salmó, sardines, tonyina, etc) i de l'oli d'oliva. Pots consultar la piràmide nutricional a la web de la generalitat de Catalunya.
Amb això et vull explicar que hem de menjar sa i variat, i, respecte al que ens comentes sobre passar-te amb aliments tipus pizza, galetes i llaminadures, el nostre consell  és que limitis el seu consum. No parlem de prohibir, no s'ha de prohibir cap aliment, peró sí hem de limitar el consum en el cas d'aquest tipus d'aliments que contenen molt de greix saturat (no saludable) i sucres en quantitats molt importants. La clau és menjar sa, variat, quantitats moderades i 5 vegades al dia, limitant el consum d'aliments menys saludables. Abusar d'aquest tipus d'aliments que ens dius 4 dies a la setmana és massa. Però no aconsellem prohibir-los perquè segurament ens entrarà molta ansietat per menjar-los si ens ho prohibim, i això tampoc és gens bo per a la nostra salut mental.
Si tens dubtes respecte a com fer unes pautes saludables d'alimentació,  pots anar al teu metge de capçalera (o infermera), en molts centres de salut tenen servei d'assessorament nutricional.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.