despressio ansietat irrealitat
Fa ja un any que em sento fatal. En vritat no se que em passa, simplement em sento buida. Aquest curs passat ha estat un dels pitjors de la meva vida, notava un nuvol negre i fosc damunt meu que no em deixava ser feliç. Em posava nerviosa molt facilment, suposo que per culpa de la gent que m'envolta. Cada dia rebo comentaris com "has canviat", "m'estas decepcionant", "em falles", "ets inutil" i aquestes merdes. I realment no puc ignorarho i ja esta, basicament perque aquestes coses me les diuen els meus millors amics i la meva familia. Sobre lo de l'irrealitat, sentia com si fos invisible, mai crido l'atenccio, ningu simporta gaire per mi mai, i sentia com si visques fora del meu cap i contemples a la resta de gent fer la seva vida com una espectadora.
Com que ha arribat l'estiu vaig pensar que tot aixo marxeria, potser no sento tant la irrealitat pero continuo sentintme com una merda. L'altre dia la meva millor amiga em va dir per quedar i jo li vaig dir que no podia perque no em sentia malament, ella s'ha enfedat molt perque "sempre igual". No vull perdre amics per aixo, perque basicament es una cosa que no poc evitar. A mes, veig a tothom vivint la seva alodescencia sense problemes passantsho super be, en canvi jo acabare morta per boja en molt poc. Tambe em surpren com la gent comode amb ells mateixos, no ho se...
Realment no se com estic demamant ajuda perque si el problema soc jo mateixa, no hi puc escapar.
Estrella Dorca

Hola anònima,
Em fa molt mal llegir consultes com la teva, perquè hi ha molt patiment. Estàs vivint una mala temporada i se't fa difícil veure que hi ha una nova realitat al final d'aquest túnel. Quan passem per mals moments, el nostre cervell queda tenyit per aquesta sensació i li és molt difícil recuperar bons moment i imaginar-se bones estones.
T'animo a començar a fer una mica més d'activitat, encara que no en tinguis ganes!
• Ves a caminar amb alguna amiga
• Fes una excursió i un pícnic
• Surt a banyar-te al riu
• Juga jocs de taula amb la teva família
• Prepara una festa sorpresa a algú important
• Dedica't una estona de mimos un cop a la setmana (una banyera d'aigua calenta, una sessió de massatges, una higiene personal, una migdiada...)
• Cuina el teu dinar preferit i convida a la teva família
• Observa una sortida del sol
• Comparteix un refresc amb algú que fa temps que no veus
• Amplia aquesta llista
Cada dia, anota en un full de color (és important que sigui de color) allò que més t'ha agradat del dia (el que t'ha fet sentir millor: una paraula amable, una situació, una conversa, una visió bonica....) i al final de la setmana repassa les situacions i afegeix-ne alguna si cal!
D'aquesta manera, mica en mica, configures el teu cervell perquè també sigui capaç de recordar els bons moments!
Una abraçada i a gaudir dels últims dies d'estiu!
Laia Sala
@teràpia25