NO M'AGRADO (no estic bé) Anorèxia??????????????????????????????????????????
Hola, sóc una noia i m'agradaria saber si estic bé. Ultimament fa un temps m'he donat conte de que no m'agrada el meu cos no m'agrada el que veig davant del mirall i diguem que em faig fàstig. No se com dir aixo perquè nose com expresar-me i dir el que sento per dintre meu, per mi és complicat. Les meves amigues diuen que estic bé pero la veritat es que jo no em veig bé, em veig gorda i nose si podria ser un principi d'un transtorn alimentari, jo diria que no pero no descarto res. No vull explicar res a ningú tinc por de dir-ho a algú, por a que hem rebutgin. Si us plau ajudeu-me!!!
Tinc 15 anys, ara medeixo 1,54 i peso 40 kg i avans pesava 46 o 47kg aprox.
(Perdó per les faltes.)
Mari Angels

Hola,
Ens expliques que no t'agrades gens i que penses que estas grassa, i això et preocupa perquè tens por de patir un trastorn del comportament alimentari. A més a més, ens comentes que no ho has parlat amb ningú per por a que et rebutgin.
D'entrada, et vull felicitar per haver donat el pas de parlar-ho amb algú, a través del nostre consultori. Tu mateixa ens dius que per a tu és difícil el que t'està passant i el fet d'haver expressat a través de la teva consulta els teus sentiments ja és molt important. Mesures 1,54 i peses 40 kg, i fa un temps (no ens dius quant) pesaves 6 o 7 kg més que ara, amb la qual cosa has perdut bastant pes. Fent el càlcul del teu índex de massa corporal (IMC), que és la mesura que es fa servir per tenir una orientació de com està una persona de pes en funció de la seva alçada, ens surt que estas en  baix pes. Això es calcula fent una fòrmula matemàtica amb el teu pes i l'alçada. Tot i que cal tenir més dades teves respecte del teu cos (massa muscular, ossos, etc), aquest càlcul ja ens dóna informació important per tenir en compte que estas més prima del que hauries d'estar. Tens el dubte de si tens o no un trastorn del comportament alimentari , i això no es pot saber si no et veu un professional, ja que cal saber moltes coses que tenen a veure amb  aquest tipus de malalties. Tot i això, amb el que ens dius sobre com et veus a tu mateixa (dius literalment que et fas fàstic) i el baix pes que presentes, podem intuïr que pots estar en risc de patir una malaltia d'aquest tipus. Amb això el que volem no és que t'espantis, sino que demanis ajuda al teu entorn. Sé que et resulta complicat, però el següent pas a donar és parlar amb els teus pares. Ells t'escoltaran i MAI et rebutjaran, tot el contrari, faran tot el possible per ajudar-te. Necessites que et vegi un professional i determini què et passa per poder trobar una solució. Tots els problemes tenen una millor i més fàcil solució si s'agafen a temps, sigui el que sigui.
Així, espero que ho pensis i, quan estiguis tranquil·la, trobis el moment per parlar amb els pares amb sinceritat i junts poder trobar la solució al te malestar.
Et deixo també la web de l'associació contra l'anorèxia i la bulímia (ACAB): http://www.acab.org.
">www.acab.org. Allà podràs trobar informació i podràs fer consultes gratuïtes específiques sobre les malalties del comportament alimentari. Ténen una consulta: consulta@acab.org per si vols preguntar qualsevol cosa.
Per últim, si veus que et resulta molt complicat i no saps com parlar amb els pares, pots mostrar-lis la consulta que ens has enviat i la nostra resposta, així potser et serà més fàcil començar a parlar del tema.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.