Por del meu germà
Hola,
El meu problema és que tinc un germà dos anys més petit, però és molt més fort que jo. Em pega quasi cada dia i a vegades he hagut d'anar a l'insti amb blaus a la cara i cops, fins i tot fa uns dies em va clavar una forquilla a l'esquena i em va fer sang. Està tot el dia amenaçant amb ganivets, i jo ja no puc més. Però el pitjor de tot és que demano ajuda als meus pares i ells no fan res per aturar-ho, el meu pare passa de tot i ma mare encara em fa més mal, ja que més d'un cop m'ha dit que li donaria igual que jo em morís (sé que ara em direu que ho ha dit perquè estava enfadada, però jo ja no sé què creure). Ja ho hem parlat moltes vegades, però sempre acabem discutint.
Què podria fer perquè els meus pares m'escoltin i el meu germà no sigui tant violent?
Pd: Siusplau contesteu-me aquesta consulta, que ja és la quarta! (que envio,de bon rotllo eh)
Estrella Dorca

Hola Júlia,
Suposo que partim de la base que el teu germà no té cap trastorn de conducta o algun altre trastorn mental que li impedeixi ser conscient de les conseqüències dels seus actes o dificultats en l'autocontrol.
Si és així, has intentat parlar-ho amb altres persones de la família? Em sorprèn bastant que ningú hagi frenat aquests atacs del teu germà si t'han provocat aquestes lesions. Intenta explicar-ho a algú proper, alguna tieta, als avis, algú de confiança... o sinó, un cop tornis a l'escola, parla-ho amb el teu tutor o tutora. Això activarà la teva família i potser farà que prenguin mesures.
Ningú mereix ser ferit per una altra persona, ja sigui físicament o psicològicament i, encara menys, que sigui algú amb qui estàs convivint. Posa-hi fre.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25