hola
hola, només volaría comentar que jo des de fa temps que tina sobrepes, tothom em Diu que es perquè meneo massa, cosa que no es veritat, ja que menjo el mateix o inclús menys que el meu germà i ell està super prim. L'altre cosa que també interfereix es que jo fent quasi qualsevol esport em faig mal, segons el metge tins els musculs "febles" pero això des de petita i m'han recomenat que faci nataci, però el que passa és que em fa vergonya anar a la piscina I que la gent em miri la pana. També he intentar de fer alguna dieta però només aconsegueixo baixar 1 o 2 quilos, com a molt.
No sé que em podrieu recomeçar per baixar de pes.
Mari Angels

Hola Nuria,
D'entrada, explicar-te que el fet que una persona mengi molt o poc i que engreixi més o menys (com ens expliques de tu i el teu germà) té a veure amb el metabolisme de cada persona. Hi ha gent que menja molt i no engreixa perquè el seu cos ho crema tot més ràpid, i gent que menja menys i "reserva" més aliments en forma de greix. Això és el que ens dius que et passa a tu, i és qüestió de metabolisme. Et recomano que parlis amb els pares de com et sents si encara no ho has fet i que ells decideixin si és necessari portar-te a un metge o nutricionista per tal que et valori i vegi si és necessari possar algunes pautes a la teva alimentació per tal d'aprimar ( si realment és bo per a la teva salut). Solament les dietes portades per especialistes i professionals seriosos i ben formats ens garanteixen que no patirem ni ho passarem malament, així com que el nostre cos tindrà tots els nutrients que necessita. Tu estàs en ple desenvolupament físic i mental i el teu organisme necessita estar ben alimentat.
Per altra banda, ens dius que no pots fer molt exercici perquè et fas mal molt sovint. La natació, com t'han recomanat, és un molt bon exercici i t'ajudarà a sentir-te molt millor, a més a més, notaràs els beneficis de seguida. Ens dius que et fa vergonya possar-te en banyador davant de la gent, però pensa una cosa, la gent normalment no està mirant com és el cos dels altres, i no pots deixar de fer coses que poden ser bones per a tú per vergonya. Quan ho facis dos o tres vegades, veuràs com la vergonya va disminuint i això també és molt bó per a tu, ja que t'adonaràs que realment la resta de persones no donen la mateixa importància que dones tu al teu pes.
T'has de valorar per com ets com a persona i fer tot allò que et pugui fer sentir bé i ser feliç, independentment de com sigui el físic!
Una abraçada.