mdiaaz: Que puc fer?
Hola! Em sento insegura cuan surto al carrer, em vec els pits petits y una mica grassa... Amb lo dels pits em poso un sosten amb una mica d'espuma així cuan em miro al mirall em vec mes segura, amb lo de grassa sempre intento encongir una mica l'abdomen quan vaig pel carrer o al fer fotos o quelcom... Tinc inseguretat a l'hora dels banyadors o viquinis (com s'escrigui...) perque no en trobo amb la meva talla... Com podria aprimarme una mica? La dieta funciona? He fet bé? Com podria soluciona-ho si no es amb dieta?
Mari Angels

Hola!
Primer de tot, dir-te que tothom en algun o molts moments de la nostra vida sentim inseguretats que poden estar provocades per diverses coses o situacions. En el teu cas, ens dius que et veus els pits petits i creus que estas una mica grassoneta. Ens demanes com aprimar, i si les dietes funcionen.
Et trobes en un moment de la teva vida en el que el teu cos està canviant constantment. L'adolescència és una etapa en la que tots, com t'he dit abans, hem tingut inseguretats. Has de saber que durant uns anys el teu cos anirà canviant i variant, i també has de saber que les noies, per afavorir aquest desenvolupament típic i saludable de les dones, hem de tenir una certa quantitat de greix corporal, ja que algunes de les nostres hormones es fan a partir del greix (per exemple per desenvolupar el pit). D'aquesta forma, m'agradaria que veiessis amb altres ulls el tema de tenir una mica de greix, ja que és necessari. Ara bé, si consideres que et veus grassa i et sents incòmoda, et recomano que ho parlis amb tranquilitat i sinceritat amb els teus pares, ja que són ells qui han de decidir si et porten al teu metge de capçalera o algun nutricionista per tal que et valorin i mirin  si és necessari que facis algun tipus de dieta. Ja t'adelanto que estant en desenvolupament, tant físic com mental, en cap moment has de fer una dieta massa restrictiva. Has de menjar a les teves hores i el que toca (segur que has sentit moltes vegades allò de 5 àpats al dia que, ben repartits, no et faran engreixar i el teu cos tampoc passarà necessitats). M'agradaria que sobretot et quedés molt clar que MAI has de fer una dieta pel teu compte, ni cap dieta de les que penjen a internet amb el nom de "dietes miracle". Aquestes dietes solament aconsegueixen que la gent passi gana, ansietat i que es recuperin els kg perduts un cop s'acaba la dieta.
Així, et torno a comentar: parla amb els pares i si ells ho consideren oportú, que et portin al teu metge o nutricionista. Solament és recomanable fer dietes sota control d'un professional ben format en aquests temes. Per altra banda, no sé si fas exercici de forma habitual, però si no el fas, et recomano que surtis a caminar uns 45 minuts al dia i notaràs com el teu cos està molt més àgil i saludable, així com també et començaràs a sentir millor emocionalment.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada.