L'HE D'AJUDAR!
Hola Adolescents, em dic Clara i tinc 15 anys. La meva millor no esta passant per un bon moment, de fet, pel pitjor de la seva vida. Fa dos anys se l'hi va morir la mare d'un càncer i ara ha mort la seva tieta del mateix. Esta molt deprimida i diu que tot es una merda. Ella en realitat es super vital i riallera i no m'agrada veure-la així. Que puc fer per animar-la? Tinc por que faci una bestiesa ja que diu que res no te sentit.
Siusplau ajudeu-me! Moltes gràcies per llegir la meva consulta :)
InterPersonal

Hola Marietaa99. Sóc l'Assumpta.
Suposo que parles de la teva millor amiga oi? . Res, doncs fer el què ja estàs fent. La teva amiga està passant per un moment molt dur a la seva vida i segurament que valora molt tot el suport que li pugueu donar les persones que esteu al seu voltant. Escoltar-la quan tingui ganes de parlar del tema i respectar-la quan no en tingui. Deixar que tregui les emocions que sent, de ràbia, de tristesa, etc. o no jutjar-la si de moment no li surten. Distreure-la parlant d'altres temes o animant-la a fer activitats que pensis que la podien ajudar a desconnectar una mica i a "recuperar" mica en mica la vida que tenia abans. Dient-li molt sovint el què l'estimes i mostrar-li tot l'afecte que puguis tant a nivell verbal com a nivell no verbal (abraçades, petons, etc.). I sobretot, deixar-li el seu temps perquè ho vagi paint i patint. Et recordo que no tothom respon de la mateixa manera en aquestes situacions. Si veus que passen els dies, mesos...i no se'n surt comenta-li la possibilitat de demanar ajuda a algun/a professional de la psicologia.
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat