No sé que em passa....!!!!!!
Fa dos anys o així em vaig començar a obsessionar amb el meu físic. Des de petita que llenço els entrepants del cole (sentint-me malament) i últimament menteixo dient que ja he menjat a fora per saltar-me algun àpat. No se perq però no tinc mai gana. No em veig grassa (actualment medeixo 164 i peso 54) però em comparo amb altres nenes tot i que sé que no ho hauria de fer... i m'agradaria estar més prima.
Faig ballet des de fa molts anys, i m'encanta, però per tema d'estudis ho haig de deixar. Em fa rabia i des de que sé que ho he de deixar ho estic passant bastant malament i no té res a veure però quan menjo menjar tipo pizza em sento malament. Fins i tot he intentat provocar-me el vòmit (més d'una vegada) però no ho he aconseguit. I no sé perq però busco molta informació a internet sobre transtorns alimentaris (com si vulgués tenir un?) sabent que és perillós...
Sento que estic obsessionada amb aquest tema i no ho sap ningú... i em fa por perq no vull que la meva família s'impliqui en aquest tema perq el meu pare és molt exigent amb els àpats.
Gràcies per dedicar temps de la vostra vida per respondre consultes!
Mari Angels

Hola!
Ens dius que des de fa un parell d'anys has començat a obssesionar-te amb el teu físic. Llences els entrepans des de petita i últimament has començat a mentir dient que has menjat fora quan no és cert, per tal de saltar els àpats a casa. A més a més, tot i que dius que no et veus grassa, et compares amb altres noies i t'agradaria estar més prima. També ens dius que has començat a mirar informació a internet sobre els trastorns de la conducta alimentària. Això últim ens indica que penses que pots estar patint una malaltia d'aquest tipus, m'equivoco?
D'entrada, dir-te que el que ens expliques semblen possibles símptomes d'una malaltia d'aquest tipus, tot i que, des d'aquí, no podem fer cap mena de diagnòstic, ja que això ho hauria de fer un professional especialitzat. Fent el càlcul del teu índex de massa corporal (IMC), ens surt que el teu pes, tot i estar dintre del que es considera "normopes", es troba al límit del baix pes. Tot i que el càlcul de l'IMC no és un paràmetre 100% fiable, ja que el pes d'una persona també s'ha de mesurar en funció d'aspectes com la massa muscular, l'amplada de cadera, el pes dels ossos, etc, sí que és indicatiu de l'estat general del pes de la persona. Així, com tu mateixa dius, no estàs gens grassa. El problema està quan tu no et veus bé i desitjaries estar més prima, per la qual cosa et compares amb altre gent i mai estas satisfeta. Les malalties del comportament alimentari són malalties que afecten a la nostra ment. El problema no està al cos, sino a la forma que la persona té de veure's i acceptar-se. Estar obssesionada amb el físic el que fa és que no et fixis en la resta de coses bones i boniques que tens, que estic segura que són moltes.
Has donat el primer pas, que ha estat fer-nos la teva consulta, i has sigut molt valenta de fer-ho, ja que sabem que no és gens fàcil admetre-ho. Ara has de donar el segon: parlar amb els pares. Ens dius que no vols implicar la família, però pensa que és un pas indispensable en el camí de la recuperació. Els pares es preocupen per tu, tot i que tu creguis que no s'adonen, pots estar segura que saben que alguna cosa passa. Sabent-ho, et podran ajudar a orientar-te i anar al professional adequat que et pugui ajudar a canviar aquesta forma insana que tens de veure't. Sé que no et deu estar agradant gens el que et dic, però és molt important que ho parlis. T'ajudarà a sentir-te millor poder desfogar amb confiança i tranquil·litat. Busca el moment oportú, i dona el segon pas.
Et deixo el correu de consultes de l'ACAB (Associació contra l'anorèxia i la bulímia): consulta@acab.org. També et deixo la web: http://www.acar.org.
">www.acab.org. Si vols mirar informació, no ho facis de qualsevol web, consulta aquesta que tota la informació és veraç i rigurosa. Hi  ha moltes webs que no diuen coses certes i contribueixen a fer que les persones encara es possin pitjor. Al correu de consultes, podràs fer qualsevol pregunta, que serà resposta de forma anònima per persones formades en aquests temes. És totalment gratuït i t'orientaran molt bé sobre els passos a donar.
Si no saps com parlar amb els pares, pots mostrar-lis la teva consulta i la nostra resposta.
Et mereixes estar bé, valorar-te i viure tota la vida que tens pel davant de forma sana i feliç.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.