Estic obsessionada amb el meu fisic
Hola, tinc 13 anys, medeixo 1'67 i fa com uns 3 mesos em vaig pesar i pesava 65kg... Actualment no se quant peso, però en dona MOLTA por tornar a pesar-me. Sempre he sigut una persona grassoneta, fa uns 3 anys estava moltíssim mes del que estic ara i donç es ficaven moltíssim amb mi sobre el meu aspecte físic.
Sempre he tingut una autoestima bastant baixa, però aquest últim any que ha sigut quan he començat 1r d' ESO la meva autoestima ha caigut totalment... Ja no em veig gens atractiva, no m' agrada gens el meu cos al punt de que li veig defectes fins els meus dits. L' única part del meu cos que puc dir que m' agrada es el meu cul.
Ja fa pocs anys que ja no sento cap insult cap al meu cos (obviament algun comentari si, però res important) A mi la veritat que m' es igual TOT el que em diu la gent, sobre el meu físic o el que sigui, no li dono gens d' importancia, però ni a les crítiques, ni els cumplits.
Sempre repeteixo que estic gorda i que el meu cos em dona FÀSTIC, totes les meves amigues em diuen que estic perfecta, que tinc un cos bonic, però jo penso que ho diuen perquè no em volen veure malament. Moltes vegades em miro al mirall i em poso a plorar desesperadament perquè no trobo solucions, jo vull unes cuixes primes, un ventre pla, però penso que mai o tindre. A primera vista ningú diria "Wow es nota que està gorda" però quan em vull posar uns pantalons curts o un top es quan de veritat es nota, quan em poso un pantaló i surt el rollito a dalt... Aixo a la gent normal no li pasa, solament a mi perquè estic molt gorda...
Aquest any he passat de tenir poca autoestima a tenir una obsessio... Ja no em poso ni Bikini, solament porto banyadors, i soc la única que no portà bikinis... Cada dia estic pitjor amb el meu físic... Vaig entrar un temps en la bulimia però no vaig aguantar molt fins que la meva mare casi em pilla i per por vaig parar
Faig una alimentació normal ( ni sana ni insana) faig ballet 3h a la setmana i no hi ha cap manera d' aprimarme, ho he provat TOT estic desesperada, només faig que plorar i intentar 1000 coses per baixar de pes, tenir un ventre pla...
No se si em podreu ajudar... ho sento per aquesta parrafada però no sabia com desahogarme....
Mari Angels

Hola,
Ens expliques que des de que has començat la ESO (aquest any has fet 1r) la teva autoestima ha caigut en picat perquè no t'agrades gens físicament a tu mateixa, et veus grassa tot i que les amigues et diuen que no, i t'estas obssesionant. Dius una cosa que crida molt l'atenció, i és que el teu cos et dona fàstic. Això que dius és molt significatiu, ja que entenc que estas ficada en una mena de bucle del que no et veus capaç de sortir i sempre estas donant voltes sobre el teu aspecte físic, cosa que no et deixa valorar cap altra cosa de la teva persona.
D'es d'aquí no et podem donar cap diagnòstic, ja que això ho han de fer els professionals preparats i formats, però sí que et puc dir que podries estar en risc de patir una malaltia del comportament alimentari. En el moment que ens expliques que estas obssesionada amb l'aspecte físic i que has fet tot tipus de coses per tal d'aprimar (inclús intentar vomitar), aixó ja ens indica que és un tema que s'està complicant.
D'entrada, per la teva alçada tens un pes adequat. Però tu creus que és massa, ja que ens expliques que et fa por pesar-te de nou. La solució no passa per pesar-te, ni per aprimar, perquè el problema no està al cos, sino a la forma que tu mateixa tens de veure't, valorar-te i acceptar-te.
Has donat el primer pas que ha estat fer-nos la teva consulta, i has estat molt valenta, et felicito! ja que estic segura que no ha sigut fàcil escriure això. Ara, tot i que no t'agradi el que et diré, el següent pas és parlar amb sinceritat i tranquil·litat, quan et trobis preparada, amb els teus pares. Ells han de saber com et sents i per què. D'aquesta forma, et podran ajudar. Pensa que si estiguessis patint o en risc de patir una malaltia del comportament aliementari, seria molt necessari que et veiessin els profressionals adients per tal d'ajudar-te a canviar aquesta forma dolorosa que tens de veure't a tu mateixa. Les malalties del comportament alimentari afecten a totes les àrees de la vida de la persona que la pateix, convertint-se én un problema molt gran si no s'agafen a temps. No et vull espantar ni molt menys, però sí que vull que li donis la importància que té el que t'està passant, que no és solament un físic, sino que pot anar més enllà.
Si no saps com dir-ho als pares, una forma senzilla és mostrar-lis la consulta que ens has fet i la nostra resposta.
Et deixo el correu de consultes de l'ACAB (associació contra l'anorèxia i la bulímia): consulta@acab.org. Pots dirigir-te per mail a ells, t'ajudaran a entendre el què et passa de forma totalment anònima i gratuïta.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.