Necessito tornar a ser la mateixa
Hola, no se m'havia passat pel cap fer una consulta, però crec que m'ajudara. Necessito tornar a ser la noia que era abans. Una noia alegre i que sempre reia i que sempre intentava estar contenta, ser feliç, sortir amb els amics... En resum, viure la vida i passar-m'ho bé. Ara des de ja farà uns 3 o 4 anys, els meus pares viuen separats sota el mateix sostre. Cada dia tenen baralles mes fortes i jo cada dia pujo mes el volum de la música per no haver-los de sentir. Poc a poc han fet que ja no sigui la mateixa. Ja no tinc ganes de sortir, de riure, de passar-m'ho bé... Perquè se que quan arribi a casa estaran barallant-se i se que després de la baralla cadascun vindrà i em menjarà l'orella parlant malament de l'altre, i fent que jo hagi de donar la raó per així para de sentir-ho tot. El problema es que els hi he dit moltes vegades com em sento, i sempre diuen que ho solucionaran, que parlaran, que es separaran i que em portaran al psicòleg per a que m'ajudi, però aquest dia mai arriba, diuen les paraules per la tarda i l'endemà s'han esfumat. L'endemà ja ningú s'enrecorda del que es va dir el dia anterior... I jo no vull ser com soc, abans era molt mes feliç, abans era feliç, feia les coses que m'agradaven, sempre sortia amb els amics, reia mes... Ara quan estic amb amics ric, però quan arribo a casa perdo aquests moments de felicitat que he pogut disfrutar. He perdut les ganes de fer coses, d'esforçar-me per exemple en fer esport, en fer coses que m'agraden... Es com si tot el que tenia i m'agradava ho hagues perdut, i ja no tinc il·lusio per ser feliç. I el pitjor de tot? Que quan perfi consegueixo conèixer i/o trobar una persona que em fa estar feliç, ve aquella persona que diu ser la meva amiga i em diu que ni m'hi fixi, o em diu que soc una estúpida pel simple fet d'haver dit que m'encantatia viatjar a un lloc en concret. Sento com que no tinc res bo i que em faci ser feliç. I no ser que fer, perquè només tinc 15 anys, començaré 1r de batxillerat i tothom al meu voltant sembla ser feliç menys jo... I vull tornar a ser la mateixa persona que abans, feliç i que sempre tenia un somriure per a tots els problemes i per a tothom.
Sento que s'hagi fet tant llarg, però necessitava treureu tot per poguer ser ajudada....
Gracies😞💗
Estrella Dorca

Hola bonica,
La situació que estàs vivint amb els teus pares no és gens fàcil i és natural que tinguis aquesta reacció. La nostra recomanació des del consultori és que siguis més clara amb els teus pares i els deixis clar que no vols escoltar-los quan parlen malament de l'altra. Si és necessari, posa un cartell a la teva habitació que digui: "ningú parlarà malament dels meus pares" i quan un dels dos comenci a fer comentaris... assenyala'l!
Per altra banda, si et ve de gust fer un procés psicoterapèutic, torna-ho a dir als teus pares i comença a fer una búsqueda de possibles psicòlegs. Així et prendran seriosament i segurament s'activaran en aquest tema.
Finalment, tampoc podem oblidar que estàs en plena adolescència i que les emocions són molt canviants i molt intenses! Una manera de portar-ho millor és recordar-nos que no és tot tan negre com ho veiem, que potser estem vivint una situació complicada però també vius bones estones en el dia a dia, no? Centra't en aquests moments positius per evitar caure en el "negativisme".
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25