Celiaquia
Hola!
Sé que sóc celíaca des dels 3 anys, i per tant, porto ja 13 (gairebé 14) convivint amb la celiaquia.
El cas és que ultimament em ronda una pregunta pel cap i em fa cosa dir-li als meus pares:
Si tingués nòvio, com ho hauria de fer? Mai n'he tingut, per això pregunto.
M'explico: hi ha gent que potser un dia es salta la dieta sense gluten, però en el meu cas segueixo una dieta estricta on entra també en joc la contaminació creuada. Pel tema dieta estricta no tinc cap problema, jo ho controlo sola ja, així que li explico al noi, i ja està. Però, i si ell menja gluten i em fa un petó? Altres coses podria dir, és un exemple, no sé si m'explico gaire bé...
Què puc fer? Perquè clar, jo no escullo de qui m'enamoro, i si no és celíac, no ho és i punt.
Moltes gràcies!
Mari Angels

Hola!
Crec que t'has explicat prou bé. El teu dubte és si amb el contacte físic amb un noi podries tenir problemes amb la teva celiaquía.
Has d'estar tranquil·la, ja que la celiaquía solament necessita un control de la dieta, i tu ens dius que el portes bastant estricte. Tu mateixa ens comentes que pel tema de sortir i menjar fora no tens problema perquè és tan senzill com explicar-ho al noi i continuar amb la teva dieta habitual. El més important és que tu coneguis què pots menjar i què no, assegurar-te bé quan surtis a menjar fora, i això, pel que ens dius, ho tens molt controlat. Pel fet que un noi et fes un petó, tu no has de tenir problemes amb la celiaquía, ja que per tenir problemes hauries d'ingerir tu l'aliment de forma completa. Així que pots enamorar-te lliurement del noi que t'agradi ;)
A més a més, no crec que el noi et donés un petó amb la boca plena de menjar, així que no t'amoïnis. Si et quedes més tranquil·la, ho pots consultar amb el teu metge de capçalera o infermera, ells segur que et donen informació de confiança.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.