les grassonetes no triomfen en l'amor
Sóc una noia i m'agrada un noi però pot ser que no li agradi, sóc grassoneta i tinc 14 anys i encara ni un lio ni novio ni res estic ansiosa per tenir novio però les noies com jo no el tenen, ni tan sols es fixen en mi només miren a les 'Popus'... i que serà de mi? Al insti que vaig ningú es fixa en mi.
SERÀ EL INSTI O SERE JO?
Mari Angels

Hola!
A la teva consulta ens planteges que t'agrada un noi però que no saps si tu l'agrades a ell, i el motiu és que ens dius que al teu institut ningú es fixa en tu perque creus que estàs grassoneta.
D'entrada, dir-te que aquests dubtes que tens, a la teva edat, són molt normals. A tothom ens ha passat alguna vegada, o moltes, que hem tingut inseguretas, dubtes i pors, i quan som adolescents encara més perquè estem intentant "trobar-nos" a nosaltres mateixos. A l'adolescència, cap persona es troba segura del tot amb si mateixa, ni tan sols les persones que ara tu consideres populars. Aquestes persones també tenen les seves inseguretats, que intenten resoldre mostrant-se amb una imatge molt concreta per tal d'agradar. Això no és cap cosa dolenta, és a dir, és totalment normal, com t'he dit, que tinguem inseguretats durant la nostra vida. El problema és que tu penses que mai agradaràs a ningú pel teu aspecte físic. Això no és cert. Simplement para't a pensar per un moment quins són els motius pels quals a tu t'agraden les persones (amigues, nois, el que vulguis). Segurament la majoria dels motius tenen a veure a com et tracten i com et fan sentir aquestes persones que t'agraden, més que no pas amb el seu aspecte físic. Et recomano, tot i que ara et sembli molt difícil, que facis cada dia una estoneta per pensar en totes aquelles coses que sí t'agraden de tu mateixa. Segur que hi ha moltes, pots pensar en trets del teu caràcter i de les coses que s'et dona bé fer, que són les nostres habilitats. Prova de fer-ho. D'igual forma, també et recomano que et paris a pensar en totes les qualitats que et criden l'atenció de les persones, que no tinguin a veure amb el físic, segur que trobes moltes.
Amb 14 anys encara és complicat de creure això que et diré, però pots tenir molt clar que és cert: les persones que t'hagin d'estimar, en concret el dia que un noi es fixi en tu i vulgui tenir una relació amb tu, ho farà per com ets com a persona. Si en qualsevol moment un noi es fixa en tu solament pel teu físic, et recomano que t'allunyis d'ell, ja que les relacions basades solament en el físic i la popularitat mai arriben  a cap puesto. No pensis que mai ningú es fixarà en tu, perquè estàs equivocada. A més a més, et recomano que no basis la teva autoestima únicament en si creus que agradaràs o no a la gent, t'has de valorar tu per sobre de totes les coses i persones.
Una abraçada.