El Meu Pes
Hola
Sóc una noia i no m'agrada com estic, voldria ser més prima.
Tinc casi 14 i peso 67/8 se que amb aquesta edat no tindria de pesar així, no ho aparento pero peso molt.
Intento fer dietes, no menjar tant... L'any pasat pesaba 80 però ara no baixo de aquest pes
No se que fer.. Alguna ajuda ??
Mari Angels

Hola,
Ens dius que t'agradaria aprimar-te però que intentes fer dietes i menjar menys i no ho aconsegueixes. També ens dius que tens 14 anys i peses uns 67 kg. L'edat no determina el pes que una persona ha de tenir, ja que això es mesura en funció d'altres variables tals com l'alçada, la constitució corporal, el pes dels músculs i ossos, etc. Podem trobar dues persones que medeixen igual i pesen diferent, i cap de les dues tenir problemes de sobrepès, ja que el pes, com t'he dit, no solament té a veure amb el greix que una persona té. Per aquest motiu, solament sabent pes i edat és impossible determinar si necessitaries perdre pes o no. Et recomano que no t'obsessionis amb això i, si continues preocupada, no t'ho guardis per a tu mateixa. Has estat molt valenta de fer-nos la consulta, però seria molt millor que, a més a més, ho comentessis amb els teus pares, ja que ells són qui poden ajudar-te i, si ho veuen oportú, portar-te a un metge per tal que valori si realment peses l'adequat o no, amb la qual cosa podria suggerir-te uns hàbits alimentaris i d'exercici fisic que no et facin mal i respectin l'evolució  natural del teu cos i la teva consitució, al mateix temps que vetlla per la teva salut.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.