Crec que m'estic obsessionant
Hola! Tinc un problema des de ja fa temps que creia que havia millorat però m'he adonat de que no és així. Odio les meves cames i no se què fer per aprimar-les... Sé que ens hem d'acceptar tal com som però m'és impossible fer-ho i crec que s'està convertint en una obsessió. La meva mare m'ha dit que m'he aprimat bastant (preocupada) i creu que vomito o no mengo i coses així però no és veritat. No sé què fer... Tothom em diu que "estic bona" i a mi no em desagrada el meu cos però és veure les meves cames i sento que se m'enfonsa tot. No sé què fer... I no vull que em doneu consells d'autoestima sinó sobre si hi ha alguna manera daprimarles ràpidament... Moltes gràcies!
Mari Angels

Hola,
La teva consulta va directament orientada a com aprimar les cames. Ens expliques que la teva mare s'està preocupant perquè et veu més prima, i que comença a pensar que no menges o vomites. Tu ens dius que no fas cap d'aquestes coses, però pel que entenc sí que has perdut pes i dius que t'estàs obsessionant. Has de saber que el nostre pes i la nostra constitució corporal estan determinats genèticament, això vol dir que hi ha una mena de balança metabòlica al nostre cos que determina quin és el nostre pes més adient en funció de diversos paràmetres, com per exemple els nostres ossos, òrgans, amplada de cadera, massa muscular, etc. Quan una persona comença a aprimar-se, no solament ho fa de les parts que l' agradaria, sino de tot el cos. Així, si la teva constitució corporal és de tenir més massa muscular a les cames, encara que perdis pes sempre et veuràs més cames, ja que la musculatura també ve predeterminada genèticament. D'aquesta forma, no et podem aconsellar cap dieta o exercici per aprimar les cames, ja que, a més a més, per orientar a qualsevol persona sobre si el seu pes és adequat s'han de fer uns estudis portats i controlats sempre per professionals que donin una sèrie de pautes adequades a cada persona.
El meu consell, tot i que no t'agradi del tot, és que et valoris per moltes altres coses, no solament per si t'agraden o no les teves cames. De totes formes, et recomano que parlis amb els teus pares, els expliquis com et sents, ja que ells estan preocupats pel que ens expliques, i que t'acompanyin a veure un professional format adequadament (metge, nutricionista) per tal que t'orientin si consideren que és adequat fer algun exercici o tractament per les teves cames. T'insisteixo en què no facis res pel teu compte, el teu cos s'està desenvolupant i no  ho podrà fer adequadament si deixes de menjar o de donar-li tot el que necessita, i no penso que sigui això el que vols.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.