Vegetarianisme durant la recuperació d'un TCA
Bones!
Estic malalta d'anorèxia, bulímia, depressió i ansietat des de fa 2 anys i mig, no estic en recuperació i ningú sap el que em passa. Tinc un dubte, si començo una recuperació i he d'anar a un centre de dia o he d'estar internada, és possible que pugui continuar amb la dieta vegetariana? Fa gairebé mig any que sóc vegetariana, per a mi és molt important i no vull tornar a menjar carn i peix per molt que estigui recuperant-me dels TCA. Sabeu si als centres et fan dieta vegetariana? Gràcies!
Mari Angels

Hola,
Ens dius que estas patint anorèxia, bulímia, depressió i ansietat des de fa 2 anys i mig, però que ningú ho sap i no estas en recuperació. Entenc que no has anat a cap metge de moment, però ens dones una sèrie de diagnòstics que si no t'han vist encara són difícils de fer. Les malalties que ens dius que pateixes són perilloses, pel que el meu primer consell és que, si no has anat a cap professional a que et vegi,  ho facis el més aviat possible. Pensa que parlem de malalties que, si no estan sota supervisió mèdica i psicològica és molt problable que vagin a més. La teva preocupació en concret és si, un cop en tractament, et deixaran continuar fent una dieta vegetariana o no. Entenc pel teu comentari que és un tema que et fa dubtar si possar-te en tractament o no, m'equivoco? Has de saber que ara mateix el més important és la teva salut, i la necessitat principal és que comencis un tractament. No pateixis d'entrada, ja que aquests tractaments són personalitzats. T'hauran de veure metge, psicòleg i nutricionista i, segons quin sigui el teu estat, et plantejaran el tractament a fer. Et suggereixo que no et tanquis d'entrada i deixis que els professionals et vegin. Per això, és molt important que siguis molt sincera des d'el primer moment amb ells i els expliquis tot el que et passa, ja que serà la única forma de trobar la solució més adient al teu cas.
Has estat molt valenta de fer-nos la teva consulta, ja que sabem que no és fàcil ni molt menys admetre tenir un problema, però el primer pas ja l'has donat, que és un dels més importants. Ara et queda donar el següent. Et recomano que parlis amb els teus pares. Si no et veus amb cor de fer-ho de moment, segur que tens alguna bona amiga de confiança amb qui poder parlar i començar a treure tot el que tens a dins. Les persones necessitem sentir el carinyo i el recolzament de les persones a qui estimem i que ens estimen, així serà més fàcil el camí de la recuperació. Et deixo el correu de l'ACAB (associació contra l'anorèxia i la bulímia). Pots fer-nos arrivar la teva consulta a aquesta direcció i et respondran persones especialitzades en aquests trastorns que et podran guiar en el teu camí (de forma gratuïta): consulta@acab.org.
T'animo de veritat a que continuis pel camí de la recuperació. Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.