Ja no se que fer més
hola,
Per começar dir que jo tin sobrepes des de fa quadre o cinc anys, el problema que he intentat fer alguna dieta, per exemple la última qu el metge em va dir és no menjar gaires dolços, cosa que encara que no ho hagues dit no faig perqupe no m'agraden, el problema es quemés vaig baixar 1 o 2 kg durant dos mesos, ara no faig cap dieta i no m'he mogut de pes, potser alguns grams pero res important. Jo em sento malament, cosa que cada cop vaig a millor i m'accepto més, però tinc la meva avia i la meva mare que em van dient que no mengi tan, cosa que sóc de les que menja menys a la familia, però elles no ho entenes; quan feia 2 de primària fins a 6è vaig patir Bullying per culpa de moltes coses, entre elles el final pel meu pes. Jo mai he estat una de les que té una bona autosima i no se que més fer per baixar de pes hi veure si em puja l'autostima.
PD: peso uns 79 kg i medeixo 1'63m. Ja sé que tinc sobre pes però m'agradaria trobar alguna manera per bailar-lo
MOLTES GRÀCIES!!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori i explicar-nos tantes coses.
Sovint les persones que pateixen bullying acaben sentint-se molt insegurs i tenint baixa autoestima. A més, la majoria de cops les crítiques van dirigides al cos ja que saben que fan molt mal. És molt important que no pensis que estan més prima tindràs més bona autoestima. Per tenir una bona autoestima has d'aconseguir agradar-te i estimar-te tal i com ets, i no exigir-te canviar per veure't millor.
Si t'ha passat això el nostre consell és que potser (si no ho vas fer) estaria bé que vagis a un psicòleg per treballar l'autoestima i el que et va passar i per aprendre eines per defensar-te. Ningú mereix sentir-se així ni que li facin això.
Per altre banda hi ha el tema del pes. Si mirem el teu pes i alçada actual observem que potser si que estaria bé fer alguns canvis en el teu estil de vida i poc a poc poder perdre una mica de pes. La idea no és tenir que fer una dieta sinó seguir un estil de vida saludable.
Això significa fer 5 àpats al dia i menjar de  tot però sabent que a cada àpat has de menjar hidrats de carboni (cereals, patata, pa, pasta, etc.), fer 5 racions de fruita i verdura al dia i que els snacks i dolços els pots menjar però de manera ocasional.
Potser et podria anar bé anar a una nutricionista i que et fes un acompanyament, tot i que no és necessari. A casa podeu fer junts un menú equilibrat amb coses que us agradin i que siguin sanes. A la teva edat és normal que tinguis gana, no t'angoixis per això.
El que és molt important és que facis esport de manera regular. Més o menys, la nostre recomanació és fer espot 3 cops a la setmana a part de les hores d’educació física.
Espero haver-te ajudat una mica.
Qualsevol cosa estem aquí per ajudar-te.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga