?????????????????????????????????????????????
Hola, donc el esque cada vegada em sento mes gorda. Hem vui aprimar uns quilets pero no ser que fer, cada vegada tinc mes cul i cuixes, ja ho se que ens tenim que estimar al nostre cos pero .... Crec que intentare menjar menys... Pero tampoc vui arrivar al punt d'algun transtorn alimentari. Que puc fer x apimarme? Actualment peso 50kg i faig1,62cm
Laura Medrano

Hola guapa i gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres.
Com tu dius, és molt important estimar el nostre cos tal com és i intentar no comparar-nos amb les altres persones.  Si penses que has de fer algun tipus de dieta per perdre pes, la nostra recomanació és que ho comentis als pares i que ho consulteu al metge. El teu doctor/a et podrà dir si et cal fer algun canvi en la teva alimentació o en el teu estil de vida. Pensa que fer dietes pel teu compte pot ser perillòs i com tu dius, podries tenir el risc de caure (sense donar-te compte) en un trastorn alimentari. El millor és que ho consultis al teu metge o metgessa i que si ell/a considera que has de fer alguna cosa, que t'orienti a tu i als pares.
De totes formes, pel que ens dius que mesures i peses, creiem que no et cal fer cap dieta ja que el teu pes està dins la franja del pes saludable i a més el cos no es pot modelar com si fos de plastilina sinó que la constitució física que tenim i la nostra genètica juguen un paper fonamental a l'hora de que el nostre cos tingui una o altra forma. Cada persona tenim tendència a "acumular" més greix a una o altra part del cos (cuixes, glutis, panxa, braços, cara...) i no és algo fàcil de modificar.
El que si que podem recomanar-te és que intenits tenir un estil de vida actiu: moure't, anar caminant als llocs, pujar i baixar escales caminant, fer unes 2-3 hores d'esport a la setmana... Si et mostres activa poc a poc et sentiràs millor amb tu mateixa, i si veus que això no millora, demaneu hora al metge i comenta-li els teus dubtes.
Espero haver-te ajudat. Una abraçada ben forta.
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org