M'HE EQUIVOCAT DE CARRERA...?
Hola! T'escric perquè ho estic passant bastant malament i no sabia a qui més acudir... Resulta que estic a segon de grau d'ADE i tinc la profunda sensació que no estic al lloc correcte. No m'agrada, no hi encaixo. Fins ara m'ho havia estat traient tot amb 5,6... però he arribat a un punt en que aprovar m'és molt difícil i m'estic quedant enrere de la resta de la classe... No em considero tonta, al batx treia bones notes, però crec que estic desmotivada i no m'agrada re del que faig.. potser una mica màrqueting però res més. L'altre dia vaig suspendre un examen d'una assignatura que portava encara de primer i se'm va caure el món a sobre, vaig començar a plorar i des de llavors estic fatal, em sento molt fracassada. No sé gens què fer, perquè tampoc sé quina és la meva vocació i estic molt perduda... Què hauria de fer? Em canvio de carrera i perdo dos anys, aguanto com pugui i després ja veurem? Val a dir que no em veig treballant en un futur en una oficina ni fent res relacionat amb les finances... estic feta un bon embolic... En fi, moltes gràcies!!
Estrella Dorca

Hola Maria,
Tinc la sensació que la carrera no ha sigut tal com t'esperaves i aquesta decepció ha fet que hi hagi una baixada en el teu rendiment acadèmic. La decisió sobre l'any vinent és teva. Tu has de veure si vols invertir dos anys més i treure't la carrera o bé prefereixes buscar quines altres opcions de formació o de feina et poden atreure i motivar més.
Tingues present dues coses importants a l'hora de valorar "el temps perdut":
• aquest temps dedicat a ADE no és un temps perdut, segurament has adquirit molts coneixements que ni tu mateixa n'ets conscient! Fes la prova amb les teves amistats!
• sempre ets a temps a fer un canvi de vida o d'orientació professional! Encara que ara t'hagis enfocat cap al món de les finances no vol dir que tota la teva vida professional hagi d'estar lligada a aquest camp! Pots fer moltíssimes coses i les pots fer quan a tu et vinguin de gust, no ho oblidis!
Així doncs, espera't uns dies per tranquil·litzar-te i prendre una decisió amb una mica de perspectiva. Projecta si en un futur et veus treballant d'alguna de les sortides que t'ofereix aquest grau. Parla amb les teves amigues i els teus familiars i demana'ls la seva opinió (ells et coneixen prou i sabran orientar-te). Si no tens clar quina carrera escollir (en cas que vulguis canviar), fes un exercici d'imaginació: on et veus treballant? A què t'agradaria dedicar-te? Tens alguna afició?
Agafa-t'ho en calma! No hi ha cap decisió que sigui de per vida! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25