Depresió
Fa bastant de temps que tinc depressió i en sóc conscient però mai he parlat del tema amb ningú. El problema és greu, ja que cada cop tinc més pensaments suïcides i no puc més, estic cansada d'aïllar-me a la meva habitació, de parlar malament a la gent que estimo, de no tindre ganes de fer res i de perdre l'interès en les coses que abans acostumaven a agradar-me. Tot va començar amb el càncer del meu pare l'estiu passat i després el mateix càncer se'l va endur al cap d'uns mesos. Pensava que amb el temps sortiria de la depressió però no hi ha forma de sortir d'aquest forat i necessito ajuda. No vull parlar amb la meva mare, ja que ja està prou malament i l'únic que li fa falta és que la seva filla tingui depressió. A més a més, vaig començar a veure'm amb un noi i sé que m'estima molt però és bastant carinyós amb algunes noies i em fico bastant gelosa així que si sumem això a la resta de problemes que tinc em fa estar pitjor. He parlat del tema amb ell i li he dit que em molesta però tot i així ho segueix fent. Em fa por deixar-lo, ja que inconscientment ell em fa estar bé i és com un pilar més en el qual m'hi puc recolzar.
Que puc Fer per superar la depressió? Puc anar al CAP del poble i demanar ajuda? I sobre aquest noi, és millor deixar-lo de veure?
Gràcies!
Estrella Dorca

Hola bonica,
Sento molt la pèrdua del teu pare. Segurament encara estàs dins el procés de dol, ja que l'acceptació d'una pèrdua és molt llarga... La meva recomanació és que comparteixis amb la teva mare el teu dolor. Encara que no t'ho sembli, si compartiu el vostre dolor, la vostra tristesa i la vostra ràbia per aquesta situació, us ajudareu mútuament. Busca consol en la teva mare i en els teus familiars, deixa que t'ajudin i t'abracin. No has de fer-te la "valenta". És una situació molt complicada i us necessiteu els uns als altres.
Per altra banda, pel que fa a la teva parella, només has de respondre una cosa: Et sents estimada per ell? Et sents còmode, cuidada i respectada per ell? Tu l'estimes igual? Ell se sent igual amb tu?
Si la resposta és positiva en totes les preguntes, continua amb aquesta relació que et fa sentir millor, independentment de si és més o menys carinyós amb les altres persones. Potser per això et sents tan còmode: perquè és una persona que desprèn amor. No creus?
Demana ajuda, demana companyia i deixa't ajudar. Serà llarg, però mica en mica et sentiràs millor... ja veuràs!
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
@teràpia25