Alimentació i Autoestima
Sóc un noi, tinc 14 anys, medeixo 1'72m i peso 48'1Kg . Sóc bastant prim i alt, fins i tot, alguns companys de la meva classe m'han preguntat si era anorèxic, en veritat no ho sóc, alguns cops m'agradaria saber com puc guanyar pes de forma saludable, el problema que tinc és que hem costa molt provar el menjar, normalment els meus àpats són:
- Esmorzar: un got de llet i 4 galetes, a vegades ni en menjo.
- Esmorzar al cole sempre un entrepà.
- Dina. Aquest és l'àpat més complicat, normalment sempre menjo pasta amb formatge. Hem costa moltíssim provar les coses
- Berenar. Casi mai.
- Sopar. Poca cosa.
Un altre tema és la meva autoestima, la tinc baixa, no se com fer per sentir-m'he bé amb mi mateix, de fet sempre l'he tinguda baixa. A vegades he pensat que sóc una merd*.
Espero que hem pugeu ajudar. :)
Laura Medrano

Hola de nou guapo,
A la consulta anterior ja t'he contestat però veig que en aquesta consulta també ens especifiques que et cosa provar aliments nous. El nostre consell és que facis l'esforç de menjar més varietat d'aliments i sobretot que per esmorzar intentis fer algo més complert. Un got de llet es considera insuficient i estaria bé que a banda de les galetes intentessis prendre unes torrades de pa o bé cereals. També es important que intentis incorporar la fruita dins la teva alimentació.
Intenta fer el que t'he comentat a l'altre correu: fer els 5 àpats ben fets (i menjant una quantitat suficient, sense quedar-te amb gana) i incorporar una ració d'hidrats de carboni a cada àpat. Et deixo l'enllaç de la piràmide d'alimentació saludable per a que puguis fer-hi un cop d'ull i agafar idees:
Un petó!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org