Vegana
Hola adolescents!!! La veritat és que a mi m'agradaría començar a ser vagan pero no sé com dils-hi. Estic molt ben informada sobre tot aixó, com porta una bona dieta vegana i d'on puc rebre els nutrients i tot .Els hi tiro indirectes per aviam si ho pillen però sembla que no ho pillen o ho fan veure. Em podrieu donar consells de com dils-hi i que m'entenguin ja que és la meva salut i la meva vida. Gràcies i molts petons!!!!!
Mari Angels

Hola!
La teva consulta és clara. Vols començar una dieta vegana i no saps com dir-ho als teus pares.
D'entrada, tot i que dius que t'has informat de com fer una dieta d'aquest tipus, has de tenir en compte que no totes les fonts d'informació són fiables. No ens dius d'on has tret la informació, però si ha estat d'internet, has de saber que moltes de les webs que consultem a diari no són gens fiables. De fet,  qualsevol persona pot penjar contingut a internet sense haver de justificar si és expert o no en el tema en qüestió. Quan parlem d'alimentació parlem d'un tema molt complex ja que, tot i que es posen de moda moltes dietes o tendències alimentàries, no a tothom els hi va bé fer-les. En el teu cas, per la teva edat, és molt important que mengis de tot, sense restringir la proteïna animal (que és el que la dieta vegana fa, si no m'equivoco). Un vegà no menja cap producte animal (això inclou peix, carn, llet i ous). Durant la infàcia i l'adolescència, i fins que el nostre cos i la nostra ment no hagin acabat de desenvolupar-se,  no és convenient deixar de menjar cap grup alimentici. De fet mai és bó deixar de menjar cap grup alimentici. No et direm si és bó o dolent ser vegetarià o vegà, ja que això és personal i forma part de la individualitat i la ideologia de cadascú. Però si et puc dir que mentre et desenvolupes el teu cos necessita tot tipus de nutrients. Si tot i així continues amb la idea de fer-te vegana, et recomano que ho parlis sincerament amb els teus pares i que, en el cas de que ells accedeixin, MAI ho facis pel teu propi compte o seguint instruccions d'internet o de qualsevol persona que no estigui formada en nutrició i dietètica humana. Així,  has de saber també que, en moltes ocasions, les persones que decideixen ser vegetarianes o veganes han de suplementar la seva dieta amb complements alimenticis per tal que no els falti cap nutrient essencial al cos. D'aqui la importància que una dieta d'aquest tipus sigui controlada de forma habitual per un metge i/o nutricionista que pugui determinar com complementar la dieta per tal que el teu cos i la teva ment no pateixin cap mal.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.