Problemes d'amistats...
Hola! Gràcies per el que feu dia a dia i per ajudar-nos a tots! La meva consulta va sobre les amigues... Jo, sóc (era millor dit) d'un grup de tres amigues. I fa dies que em vaig barallar amb una amiga d'aquestes dues (diguem-ne l'amiga 1) perquè ella va començar a escampar mentides a tothom sobre mi. Jo no sé per què, perquè no ens havíem barallat ni res abans d'això... Les mentides que els hi va dir, ja està mig solucionat perquè vaig parlar amb les persones que ella els hi havia dit per explicar-els-hi la veritat i tots em van creure, ara no li fan tant de cas a ella ni se la creuen tant. El que em preocupa, és que he intentat solucionar el problema, passant d'ella perquè vaig veure que era una amiga tòxica, però encara que ja no em digui res, ni me la lïi ni res, em sento malament i últimament sóc molt rebel i molt borde amb tothom (pares, amics...) i tinc moltes ganes de plorar sempre. L'altre amiga (amiga 2), està al mig, i no em va creure quan li vaig explicar la veritat, i això encara em fa més mal, perquè sóc amiga amb aquesta des de fa més temps que amb l'amiga 1. Ara, em pregunto que què puc fer? Perquè l'amiga 2 em continua caient bé... I sé que no haig de ser rebel amb tothom, però sense intenció ho sóc. I clar, tot aquest tema em fa molt, molt mal.... ufff,no sé pas què fer....
Moltíssimes gràcies, continueu així adolescents.cat!
Estrella Dorca

Hola!
ÉS natural aquesta reacció... Quan veus que les persones que estimes no et creuen i que desconfien de tu, et pot entrar un sentiment d'impotència i de ràbia. Dóna't unes dies per parlar amb ells i explicar-los com t'has sentit. Segurament ho entendran i respectaran que ara estiguis una mica més sensible i alterada. No pateixis, d'aquí un temps s'anirà suavitzant aquesta reacció.
Per altra banda, parla amb l'amiga 2 i explica-li com t'has sentit. Parla des del cor i veuràs que ella t'explicarà com ho va viure. Si totes dues voleu continuar amb la vostra amistat, està a les vostres mans!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25