Anorexia?
Hola!
Primer de tot, dir que m'encanta adolescents.cat!
Tinc un problema, jo em veig molt panxa, diuen els meus pares qe estic massa prima, les meves amigues també ho diuen, però jo no em veig així, jo em veug normal amb la panxa una mica grassa.
No sé si tinc anorexia, em fa por saber-ho
Peso 41,7 kg i medeixo 1,63
Mari Angels

Hola Sofia,
Primer de tot, felicitar-te per haver-nos fet arribar la teva consulta, ja que has buscat ajuda perquè penses que pots tenir un problema. Buscar ajuda és el primer pas per trobar una bona solució i estar bé. Ens expliques que, tot i estar prima, tu no et veus així i creus que tens panxa. Els teus pares i les teves amigues et diuen que estàs prima i tu no ho veus. Amb la teva alçada i pes podem calcular el teu índex de massa corporal (IMC) que, tot i ser una mesura orientativa de com està una persona, no és fiable 100% perquè encara ets adolescent i hi ha altres aspectes molt importants a tenir en compte com constitució, pes dels ossos, massa muscular, etc, que solament es poden calcular amb especialistes que es dediquen a això. Tot i així, he calculat el teu IMC i em surt bastant baix, cosa que indica que estàs molt prima. El fet d'estar prima i no veure-ho, com et passa a tu, ens pot estar indicant que pots estar patint un trastorn del comportament alimentari. No ho podem saber del tot fins que no et vegi un metge i et faci unes proves (no fan cap mal, no t'espantis). Els trastorns del comportament alimentari són trastorns que afecten al nostre pensament, la nostra autoestima i la forma que tenim de veuren's. Afecten a  moltes àrees de la nostra vida i és molt important que siguin diagnosticats adequadament y tractats com es mereixen. Com et deia abans, ja has donat el primer pas, que ha estat fer-nos la teva consulta i buscar ajuda. Doncs bé, el segon pas a donar és parlar amb els teus pares sobre la teva preocupació amb sinceritat si encara no ho has fet. Ells han de ser qui et portin al teu metge per tal de començar a fer les valoracions i descartar o no un possible trastorn del comportament alimentari. No tinguis cap por, aquestes malalties, si s'agafen a temps es curen i estaràs bé. Si et costa parlar amb els pares, pots ensenyar-lis aquesta consulta que ens has fet i la nostra resposta. D'aquesta forma ho entrendràn molt bé i et sentiràs menys neguitosa. També et donaré el correu de consultes de l'ACAB (associació contra l'anorèxia i la bulímia): consulta@acab.org.  Ens pots enviar els teus dubtes a aquest correu i et respondran persones especialitzades en aquests temes que et donaran consells encertats per tal d'ajudar-te en el teu procés.
Espero que parlis el més aviat possible amb els pares. També espero haver-te ajudat.
Una abraçada.