TCA: transtorn per afartament
Tinc tots els símptomes d'un transtorn per afartament i no se com solucionar-ho. No se si hi ha alguna recomenació per evitar les atacs...
A més a més, ho faig d'amagat, i quan estic amb algú no menjo perquè no tinc gana; però quan estic sola m'agafen els atacs i no puc parar de menjar tot i no tenir gana, i després em sento fatal perquè el que vull és aprimar-me i no el contrari. Però sé que vomitar no és la solució, llavors ho passo fatal amb la impotència.
Mari Angels

Hola Joana,
Pel que ens dius, pots estar patint un trastorn del comportament alimentari, en concret un trastorn per afartaments. D'entrada, no podem fer cap diagnòstic sense que un metge t'hagi vist, tot i que, pel que comentes, és molt probable que hagis desenvolupat algun problema d'aquest tipus. La nostra resposta en aquest sentit és molt clara,  i és que, si no ho has parlat amb els teus pares, has de fer-ho. Quan parlem de trastorns del comportament alimentari pensa que estem parlant de malalties que afecten a la nostra vida en molts i variats aspectes. D'entrada tu mateixa ens dius que et sents impotent perquè no pots controlar el que et passa, i és que realment, una persona que es troba en aquesta situació no pot controlar-la ella sola. Quan ens veiem ficats en un cercle viciós del que no podem sortir i que ens fa mal, la única i millor sortida és deixar-se ajudar per persones que siguin especialistes en aquests temes. Sé que et deu fer por parlar obertament d'això amb els pares, pero la solució passa per fer-ho. Et recomano que busquis un moment en el que estiguis tranquil·la i que els teus pares estiguin a casa amb tu i els diguis, sense por, com et sents i què t'està passant. El que et passa a tu té solució, però has d'anar al teu metge per tal que et faci una valoració i pugui derivar-te a l'especialista que millor et pugui ajudar. El primer pas ja l'has donat, i has estat molt valenta de fer-nos la teva pregunta, et felicito per això! Ara et toca fer el següent, parlar-ho amb els pares. Pensa que tu sola no podràs fer que millori perquè és un tema complex que engloba aspectes molt variats que s'han de tractar i treballar amb tu. Estàs patint i això s'ha de solucionar. Si no saps com parlar-ho amb els pares, pots ensenyar-lis aquest correu que ens has escrit i la nostra resposta, així et serà més fàcil. També oferir-te la nostra consulta on line de l'ACAB (associació contra l'anorèxia i la bulímia): consulta@acab.org. Des d'allà et podrem donar consells específics i t'ajudarem a encarar el tema per tal de fer-te més fàcil el camí.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.