M'estic empipant...
Hola!
Primer de tot voldria donar les gràcies per tot el que feu en aquesta pàgina web: tan el consultori com totes les redaccions, serveixen d'ajuda a molta gent.
Ara vaig a per la meva consulta:
Hi ha un nen de la meva classe que em posa dels nervis. Tot va començar quan va començar pel whatsapp a molestar-me i a faltar-me el respecte, i el vaig bloquejar sense cap mena de dubte. Però la cosa va anar a més. Ara m'agafa de manera incòmoda (no sé si m'entén...), em vol fer carícies per tal de tocar els nassos i el que m'incomoda més, ho sol fer quan estem a la piscina municipal. Vaig parlar amb la meva tutora dues vegades per intentar posar-hi remei, però és un no parar. I ja no se que fer, sóc una nena encara i molesta molt això.
Tampoc ajuda gaire ja que la meva situació familiar es dolenta, sobretot la relació amb la meva mare, durant la meva vida m'ha utilitzat molt i m'estic planejant demanar la custodia única per el meu pare, però hi tinc bastanta por de que se li giri l'olla.
Bé, m'agradaria que em donés la opinió respecte les dues consultes, la veritat que la opinió de una professional m'ajudaria molt a triar les solucions adients. Moltes gràcies!
Estrella Dorca

Hola anònima,
A vegades hi ha persones que no enten els límits dels altres, per això hauràs de ser més clara i contundent. T'animo a posar-te molt seriosa cada cop que et faci una agressió d'aquest tipus i en buscar conseqüències en cas que no s'aturi. Això vol dir parlar amb la tutora, parlar amb els teus amics o amb altres professors. No pots consentir que segueixi així, de manera que busca ajuda i suport! Les carícies són carícies si venen d'una persona que volem i en un moment que nosaltres volem, sinó és una agressió.
Per altra banda, la relació amb la teva mare pot ser que sigui una mica complicada. Parla amb el teu pare i exposa-li aquesta situació, també ho pots comentar amb altres persones de la teva família, ja que segur que t'assessoran millor. El que està clar és que has de buscar una solució que a tu et faci estar bé i no et porti més complicacions en un futur ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25