Ansietat???
Hola
No puc deixar de manjar.Sobretot quan tinc exàmens o m´ha passat alguna cosa a l´institut.
M´he mudat i no sé si es ansietat.Sobretot menjo xoxolata.No vull engreixar.
Que faig?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per confiar en nosaltres i escriure al consultori.
Molts cops el que mengem pot estar relacionat amb les emocions, per això és possible que si estàs nerviosa, estressada o avorrida
tinguis més ganes de menjar aliments saborosos i que ens agraden molt. Pel que m'expliques estàs nerviosa i t'està passant una mica això.
Intenta no preocupar-te si algun dia piques una mica més del habitual, si comences a angoixar-te amb això el que pot passar és
l’efecte contrari, que encara en tinguis més ganes perquè ja no estaràs nerviosa per els estudis i la mudança, també et sentiràs culpable per estar menjant una mica més de xocolata. Intenta viure-ho com una cosa normal que ens passa a quasi tots. De totes maneres, pots buscar altres maneres de relaxar-te que no siguin a través del menjar, com per exemple, quedant amb una amiga, llegint, mirant una pel•lícula o anar a fer esport.
El problema és quan això és converteix en un hàbit.
Hi ha persones que poc a poc van adquirint l’hàbit de menjar determinades coses en funció del seu estat anímic. Per exemple, una
persona que està trista perquè li ha passat alguna cosa i s’acostuma a menjar gelat. Aquest és un hàbit que tot i que d’entrada no és greu pot convertir-se en un hàbit desaconsellat. Per això seria millor buscar altres estratègies per estar menys nerviosa. Això és molt personal i cada persona té que buscar que li va bé, però et deixo unes quantes idees:
Anar a caminar una estona
Fer esport
Posar-te música relaxant
Llegir una estona
Quedar amb una amiga
Dibuixar
Pintar mandales
Mirar una sèrie
La idea és que aprenguis a veure en quinmoment t’estàs posant nerviosa i en comptes d’anar a la nevera o l’armari a buscar menjar facis una altre cosa que et relaxi. Estic segura que poc a poc aniràs trobant que és el que et va millor.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga