La meva imatge
Holaa!!
Primer agrair el vostre treball.
Tinc un problema, el que pasa es que em veig grossa, pero nomes a la panxa, la resta del cos m'agrada tal com es. Menys els pits, com els tinc petits cada vegada que em miro al mirall penso que tinc que aprimar per compensar la meva imatge. Perque tinc una mica mes de panxa de de pits i aixo no m'agrada.
Nomes una vegada e pensat en vomitar, pero al final no ho vaig fer, ara el que faig es menyar menys i mes sa.
Peso 51kg i medeixo 1,67m.
Gracies!!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies a tu per confiar en nosaltres i escriure per explicar-nos això. M'alegro molt de que al final no et provoquesis el vòmit, és molt perillòs i dolent per la salut però a més no fa que perdis pes. De fet, les persones que pateixen bulimia no tendeixen a perdre pes.
El que expliques és molt habitual. Tots tenim coses que ens agraden de nosaltres i alguna altre que no ens agrada tant. És positiu que l'únic que no t'agrada sigui la teva panxa.
Moltes vegades ens agradaria poder moldejar el nostre cos i que sigui com el volem, tenir més o menys pit, ser més o menys alt, tenir més o menys curves, etc. I les imatges que veiem a les revistes i xarxes socials no ajuden. La realitat és que cada persona és com és per la seva predisposició genètica i encara que ens molesti no ho podem canviar. Si perdessis pes el més normal pel que em dius seria que perdis pes de la zona de cames i pit però que quasi no varies la panxa. Per això crec que el més important és poder treballar l'acceptació del teu cos.
Ens obsessionem per ser perfectes però no hi ha ningú que ho sigui. A més, crec que està molt bé que segueixis una alimetació equilibrada, menjant de tot i fent els 5 àpats al dia i que facis esports que t'agradin. Sé que sona a tòpic però al final és donar-nos compte que ens exigim molt. Amb photoshop tots podem ser perfectes però en som persones reals.
Penso que et podria anar bé fer-te una llista de tot el que t'agrada de tu (físic, personalitat, capacitats, etc. ) i el que no t'agrada. També pots demanar a 5 amics o familiars que complementin la llista amb altres coses i t'ho donin. Sembla mentida però a vegades ens ajuda saber com ens veuen els altres tot i que el més important és que tu et sentis bé amb tu mateixa i et valoris tal i com ets.
Si veus que segueixes sentint-te malament nosaltres estarem encantades de tornar a parlar amb tu o fins i tot pots venir un dia a l'ACAB (www.acab.org) i així en parlem en persona.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar
Psicòloga