Estic gorda?? AJUDAAAAAA!!!!!
Hola!! Tinc un problema, crec que estic gorda, tinc bastanta cuixa i tinc panxa. Peso:54'8.
Faig una hora i mitja desport al dia menys divendres i el cap de setmana (normalment campionat el dissabte mati), crec que la meva dieta es saludable: no molt fregit, verdura, fruita, a vegades pasta, pa, llet i cereals CADA MATI (es bo aixo de veure cada dia llet??), peix, carn, no bolleria.....
Pero apart, quan me miro jo me veig molta panxa i moltes cuixes, en canvi quan me miro amb un miralll me veig be... El que crec que me fa cosa no es estar gorda, es el que l'altra gent pugui dir de mi..
Pero, hi ha una part de mi que pensa:
- NO, tu no estas gorda i si et veuen gorda i els hi fas asco que no te mirin!
Pro n'hi ha una altra que pensa:
- SI, si, estas gordeta i vigila on et banyes i que fas al estiu que et diran gorda per culpa de les cuixes i de la panxa. Ajuda siusplauu.
Se que he de fer cas a la que diu que estic be, pero es molt dificil, i mes si penso que estic gorda com un foca.
AJUDEUME PLIS
Laura Medrano

Hola un altre cop jeje
Aquí ens dones més informació sobre alimentació. Si que sembla que portis una dieta saludable i equilibrada així que no creiem que hagis de fer cap canvi. La llet és un aliment bàsic i aporta (entre altres coses) molt calci així que si, és bo prendre'n cada dia. Tot i així si algun dia et ve de gust canviar el got de llet per iogurt també és correcte.
L'esmorzar és un dels àpats més importants ja que és el que prepara al cos per començar el dia amb energia. Un esmorzar ideal és aquell que conté hidrats de carboni (pa, cereals), fruita i làctic (llet, iogurt, formatge).
Està comprovat que les coses que ens diem a nosaltres mateixos encara que no ens donem compte, ens acaben afectant. Si estàs tot el dia dient-te coses desagradables i negatives, al final t'ho acabaràs creient i t'acabarà afectant a l'autoestima... és molt injust, no? El nostre consell és que facis un canvi de xip i que quan et vinguin aquests pensaments negatius et diguis alguna paraula màgica que tu mateixa pensis (com "STOP" o "ESTIMA'T") i canvis el pensament negatiu per un de positiu tipus "m'agrado tal i com sóc", "sóc guapa", "m'estimo",...
L'objectiu és que eliminis del teu cap els pensaments negatius.
Ah, per cert, estàs en ple procés de creixement així que el teu cos durant aquests anys anirà canviant. Quan abans t'hi acostumis i vegis amb bons ulls aquests canvis, molt millor.
Espero haver-te ajudat.
Un petó,
Laura Medrano Pugdollers
Psicòloga
www.acab.org