Bulímia?
Bona tarda!
Volia fer-vos una consulta, ja que no sé si el que em passa podria tenir a veure amb la bulímia.
Sóc una noia una mica grassoneta, i encara que faci dieta, no aconsegueixo aprimar.
El que em passa, es que intento estar uns dies menjant el mínim (sé que no és bo, però ho he d'intentar per baixar una mica de pes). Em trec els esmorzars i els berenars, ja que al mig dia i a la nit estic amb la meva família i em controlen. Però quan passen uns dies, no puc evitar menjar, sobretot "porqueries": Xocolata, crispetes, xuxes... El que tinguem per casa, i tot i que m'intento controlar, ja que sé que així no m'aprimaré, no puc i continuo menjant, fins que al cap d'un o dos dies, torno a intentar deixar de menjar.
Per un altre costat, he de dir que mai he vomitat, ja que em costa bastant. He de reconèixer, que alguna vegada he intentat prendre'm laxants després de tot el que he menjat.
Em podrieu ajudar i aclarar-me aquest dubte? Podria tindre bulímia?
Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori i confiar en nosaltres. Bé, pel que ens expliques no podem assegurar que estiguis pantint un trastorn de la conducta alimentaria però si que veiem clarament que estàs fent conductes que et posen en risc. Penso que has fet molt bé explicant-nos ho perquè significa que en el fons et fa por o creus que necessites ajuda.
El primer quan sents que vols perdre pes és anar al metge i que et digui si és així o no. Moltes vegades pot ser una sensació nostre. Si ens pases el teu pes i la teva alçada et podem donar una orientació sobre si estaria bé que perdis pes o si ja estàs bé.
Per altre banda, és important que sàpigues que menjar poc, deixar de menjar o prendre laxants no fa perdre pes i si que perjudica molt la teva salut. Quan et saltes àpats el teu cos és posa en mode de recaptació perquè sap que en algun moment li deixaràs de donar l'energia que necessita.
A més, quan mé intentes controlar el que menges més t'acabes descontrolant. Per això acabes menjant més coses de les que t'agraden.
Penso que seria important que li expliquis a la teva familia el que està passant i penso que estaria molt bé que vingeu un dia a l'associació i en parlem. Crec que seria important que alguna persona t'ajudi a millorar l'autoestima i faci que et sentis millor amb tu mateixa.