Crec que estic gorda...
Hola!! Tinc un problema, crec que estic gorda, tinc bastanta cuixa i tinc panxa. Peso:45'8, tinc 12 anys, crec que faig una dieta saludable i faig una hora i mija d'esport cada dia meya el cap de setmana i divendres.
A part quan me miro la panxa i/o les cuic¡xes me les veig gordes, pero quan me miro a un mirall no tant.
D'excursió de fi de curs anem a la platja amb tot 1r d'ESO i ens banyarem, me fa cosa pel que me puguin dir de si estic gorda o de si nse que... Per, hi ha una part de mi que pensa: - No ¡, tu no estas gorda i si et veuen gorda i els hi fas asco que no te mirin! Pro n'hi ha una altra que pensa: - Si, si, estas gordeta i vigila on et banyes i que fas al estiu que et diran gorda per culpa de les cuixes i de la panxa.
Ajuda. Mes igual el que em digueu contal em pugueu ajudar....
Laura Medrano

Hola bonica!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns! Sense tenir més informació no podem dir-te si estàs per sobre del pes saludable o no, però el que si que podem dir-te és que amb l'estil de vida que tens, segur que no estàs gorda! Dius que fas esport quatre dies a la setmana i a més durant una hora i mitja (està super bé) i a més que tens una alimentació saludable... Amb aquesta combinació segur que tens el pes que has de tenir per constitució física.
Estem acostumats a que quan ens comparem amb les demés persones, sempre ens "maltractem" veient les coses que no ens agraden de nosaltres i això no és gens bo per l'autoestima... El nostre consell és que li facis cas a la part de tu que pensa "no estàs gorda i si no els hi agrada, que no mirin". De fet dius que quan et mires al mirall et veus bé, això significa que estàs bé!
No et capfiquis amb aquest tema i recorda, tots som guapos i guapes, sempre depen de amb quins ulls et miris.
Una abraçada i gaudeix de l'excursió ala platja, que segur que serà molt guai!!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org