OBSESSIÓ
Bones!
Quan tenia 13 anys vaig començar a descobrir tot aquest món dels trastorns alimentaris. Just llavors va ser quan em vaig començar a obsessionar i suposo que com que no estava passant una bona època amb les meves amigues i el cole en general, això va fer que encara em sentis més malament amb mi mateixa. M'enrecordo que em passava hores i hores mirant webs que defensen l'anorexia i de fet fins i tot vaig intentar vomitar, cosa que mai ho vaig aconseguir. Crec que com que no hi havia manera que pugues vomitar, ho deixa estar. Durant tota la ESO, quan em sentia malament provava de vomitar però no podia, i ho deixava estar sempre. No considero que hagués patit cap trastorn alimentari a l'ESO ja que com he dit, era molt puntual. El problema ha tornat a començar aquest any i em preocupa bastant. No m'enrecordo com ha començat tot, però la cosa és que fa ja uns mesos que he començat a obsessionar-me bastant per la meva imatge i he volgut fer unes millores pel que fa a la meva alimentacio. Mai he sigut de menjar aliments molt calòrics ni res d'això. Penso que més que el fet que no m'agradin les meves cames ja que les veig més aviat grans, és el fet de tenir celulitis a les cames i als glutis. Això ha fet que deixes de menjar certs aliments, com el pa o la llet, i en canvi buscar aliments alts en proteines però baixos amb grasses. El problema es que em podria passar tot el dia mirant articles de nutrició i mai m'aclariria. Tinc una obsessió molt gran en contar les calories i sempre intento menjar la mesura justa. Intento menjar una dieta equilibrada però quan per exemple menjo pizza a casa o algun aliment així, el vomito. (vaig vomitar per primer cop fa tres mesos i penso que pot acabar esdevenint un problema). Tinc por d'aprimar-me encara més i que no s'envagi la celulitis. A part de la dieta, vec moltisisma aigua que sé que va be, i també faig exercicis que van bé per fer desapareixer la celulitis. Sincerament tinc por de baixar més de pes perque sempre he pesat 50-51 kg medint 1'57, i ara en peso 46. La meva família i algunes amigues m'han dit que estic molt prima i es que no vull que se'm vegin més les costelles. Vull aprimar les cames i fer desaparèixer la maldita celulitis, però la meva panxa ja m'agradava. Estic desasperada perque no se a on arribarà aquesta obsessió per vulguer-ho controlar tot, perquè m'està tornant boja.
moltes gràcies
Laura Medrano

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns al consultori i per exposar-nos la teva preocupació.
Realment pel que expliques, estàs molt obsessionada amb temes relacionats amb l'alimentació i el pes i està super bé que ho reconeguis i que ens hagis escrit per demanar ajuda. Una cosa és estar preocupada pel físic i cuidar-se per sentir-se bé amb un mateix, però en el teu cas, pel que expliques, estàs tenint pensaments i conductes que no són saludables i poden acabar-se convertint en un trastorn alimentari.
Et felicito per demanar ajuda i per ser tant sincera amb tu mateixa, sé que no és fàcil. Conductes com provocar-te el vòmit, deixar de menjar certs aliments, estar pendent de les calories que menges etc poden anar a més si no demanes ajuda...
Pel que dius la teva obsessió està molt centrada en la cel·lulitis, però resulta que la cel·lulitis és una característica de la pell de les dones i és algo que és normal. Tenir cel·lulitis no significa que estiguis grassa ni que has d'aprimar les cames, sinó que és algo típic de la pell femenina. És com si a una persona no li agradés tenir pigues i intentés fer coses per fer-les desaparèixer. Tens raó en que la societat en la que vivim ens ha fet pensar en que la cel·lulitis és algo dolent contra el que hem de lluitar, però això és una estratègia per a vendre productes que suposadament la fan desaparèixer, però és mentida...
T'aconsello que si vols et posis en contacte amb nosaltres i així puguem parlar una mica i aconsellar-te què fer. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i si vols parlar amb mi pots trucar de dilluns a dijous de 15 a 20h o els divendres de 9 a 14h. Si aquestes hores no et van bé, pots trucar de dilluns a dijous al matí i les meves companyes també t'atendran i assessoraran encantades.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org